کد خبر: ۹۱۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ 09 September 2015
اهواز- ایرنا- مدیرروابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: شدت گرد و غبار در اهواز به بیش از 22 برابر حدمجاز رسید.
[میزان گرد و غبار در اهواز به 22 برابر حد مجاز رسید]

شهریار عسکری سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: میزان گرد وغبار در ساعت 21 درشهر اهواز به دو هزار و 225 میکرگرم بر مترمکعب (14 برابر حدمجاز) و عین دو (ورودی غربی اهواز) به سه هزار و 341 میکروگرم بر مترمکعب (22 برابر حدمجاز) رسید.
وی افزود: شدت گرد و غبار در همین زمان در شهرهای ماهشهر به دو هزار و 234 میکروگرم بر مترمکعب، سوسنگرد به یک هزار و 131 میکروگرم بر مترمکعب، شوشتر 620 میکروگرم بر مترمکعب، شوش 550 میکروگرم بر مترمکعب و آبادان به 161 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.
حدمجاز گرد و غبار در هوا 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

*تداوم گرد و خاک
مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در گفت وگو با ایرنا از وقوع تندباد و گرد و غبار در تعدادی از شهرهای استان خبر داد و گفت: پدیده تندباد و گرد و غبار تا آخر هفته در برخی شهرهای استان رخ می دهد.
کوروش بهادری افزود: تندباد لحظه ای و گرد و بار در ساعت های اخیر در شهرهای بستان، اهواز، گتوند، شوشتر و شوش باعث کاهش دید شده است.
وی با اشاره به پیش بینی و اطلاع رسانی این وضعیت در آخرین اطلاعیه هواشناسی، افزود: این پدیده کوتاه مدت است و تا چند ساعت باعث کاهش دید افقی می شود و بعد از آن فروکش می کند.
بهادری همچنین گفت: تا آخر هفته خلیج فارس نیز مواج خواهد بود و با توجه به حضور صیادان توصیه می شود که تمهیدات لازم دیده شود.
بر اساس این گزارش، عصر امروز دزفول و اندیمشک نیز با تندباد مواجه شده به طوری که باعث قطع چند ساعته برق شده است.
تندباد، رگبار و گرد و غبار از اوایل هفته جاری در تعدادی از شهرهای استان آغاز شد که در ابتدای هفته این پدیده شهرهای شمالی و شرقی را درگیر کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار