سید روح اله سیدی از فرزندان استان کهگیلویه بویر احمد به اتفاق آرا به عنوان دبیرکل و رئیس شورای مرکزی مجمع نخبگان ایران انتخاب شد
کد خبر: ۹۱۶۶۳۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱ 14 November 2020

دبیر کل و اعضای شورای مجمع نخبگان ایران انتخاب شدند+تصاویر

پس از برگزاری مجامع عمومی و فوق‌العاده مجمع نخبگان ایران سید روح اله سیدی به اتفاق آرا هیات امنای حاضر در این مجمع به عنوان دبیرکل و رئیس شورای مرکزی این مجمع به همراه اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند.

به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل مجمع نخبگان ایران، پس از انتشار آگهی عمومی مجامع عادی و فوق‌العاده مجمع نخبگان ایران در ۲۸ مهرماه ۹۹ ، این مجمع با حضور نماینده وزارت کشور در امور مجامع و تشکل‌های مردمی در ۲۱ آبان ماه تشکیل شد.
این جلسه با دستورکار تصویب تغییرات اساسنامه، نشان جدید مجمع، انتخاب دبیرکل و اعضای شورای مرکزی و بازرسان و ترازنامه مجمع برگزار گردید.
این جلسه طبق برنامه‌ زمانبندی مشخص و با حضور حداکثری اعضا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونایی و به صورت مجازی برگزار شد که در این مجامع در خصوص تدوین و نحوه اجرای دستورالعمل‌های داخلی و آئین‌نامه‌ها تصمیم‌گیری شد.
برگزاری جلسات مجمع به صورت فضای مجازی با عنایت به وضعیت شیوع بیماری ویروس کویید ۱۹ و طبق بخشنامه‌های وزارت کشور در خصوص برگزاری مجامع عمومی در فضای مجازی اجرایی شد.
در ابتدای این جلسه سید روح اله سیدی دبیرکل و رئیس شورای مرکزی مجمع نخبگان ایران به بیان اهداف، چشم‌اندازها و رویکردهای این مجمع برای رسیدن به تعالی کشور و لزوم توجه واقعی به جامعه نخبگان پرداخت‌.
در ادامه اعضای هیئت امنای مجمع نخبگان به ایراد سخن پرداختند و تحقق بیانیه گام دوم انقلاب در چارچوب جوانگرایی و توجه ویژه به جامعه نخبگان را یادآور شدند.

در بخش دیگری از جلسه هیئت رئیسه سنی جلسه تعیین و در خصوص تغییرات اساسنامه‌، نشان جدید و اصلاح نام و آدرس جدید دفتر مرکزی مجمع به اتفاق آرا مورد تصویب قرار گرفت.
در بخش دیگر مجمع انتخابات تعیین دبیرکل از میان سه نامزد پس از معرفی و ارائه پیشنهادات برگزار شد که سید روح اله سیدی به اتفاق آراء هیات امنای حاضر در این مجمع، برای ۳ سال دیگر به عنوان دبیرکل و رئیس شورای مرکزی مجمع نخبگان ایران انتخاب شد.
پس از تصویب ترازنامه و تعیین هیات رئیسه مجمع انتخابات شورای مرکزی برگزار و از میان ۱۴ کاندیدای عضویت در این شورا به ترتیب آقایان محمد نصرالهی الموتی،محمد موسوی خطاط، رضا رویدل، محمد حسین دانش‌فر، حسین قاهری، رضا بهروزی نژاد، مریم موسویان‌ اصل، محسن مقبل خواجه و علی طیبی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی انتخاب شدند.
ضمنا آقای علی عبدی‌زاده و خانم زهرا منتظری به عنوان اعضای علی البدل (به مدت ۳ سال) و آقایان اسفندیار آزاده عروه و علی جعفری به عنوان بازرسان اصلی و علی البدل (به مدت یک سال) انتخاب شدند.

در پایان جلسه هم دکتر احمدی معاون نظارت مشارکت‌های اجتماعی وزارت کشور ضمن تقدیر از عملکرد مجمع نخبگان ایران بر ضرورت الگوگیری مجامع و تشکل‌های مردمی در جهت برگزاری مجامع به صورت فضای مجازی تاکید کرد.

دبیر کل و اعضای شورای مجمع نخبگان ایران انتخاب شدند+تصاویر

ضرورت تحقق اهداف مجمع نخبگان با تکیه بر بیانیه گام دوم انقلاب

سید روح‌الله سیدی در جلسه عمومی فوق‌العاده مجمع نخبگان ایران با اشاره به اهداف، چشم‌اندازها و رویکردهای مجمع نخبگان ایران، حرکت به سمت تعالی کشور از طریق توجه واقعی به جامعه نخبگانی، سرآمدان و اصحاب نظر و ایده را یکی از کارویژه‌های اصلی مجمع نخبگان ایران برشمرد و گفت: مجمع نخبگان ایران به عنوان مجموعه‌ای مردم‌نهاد و برخاسته از اراده‌ مسؤولانه‌ی جوانان نخبه و سرآمد در جای جای کشور، نمونه دقیقی از فرصت و ظرفیت تسهیلگرانه و حمایتی است.

وی افزود: با تکیه بر نیروی انسانی کارشناس و نخبه، می‌توان در عرصه‌های مختلف، در کنار بخشهای مختلف دولت و حاکمیت، به کمک رفع معضلات و مشکلات کشور آمده و به مردم و مسؤولان یاری رساند.

دبیر کل و رئیس شورای مرکزی مجمع نخبگان ایران در ادامه تصریح کرد: ظرفیتهای مجمع در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب را شایسته توجه بوده و فعالیتهای دوره جدید مدیریت مجمع نخبگان ایران را در چارچوب جوانگرایی، بسیار مفید و مغتنم خواهد بود.

سیدی در ادامه با تشکر از فعالیتهای مجمع در طول سالیان گذشته، اظهار امیدواری کردند که مسؤولان با توجه به ظرفیت و توانمندی نخبگان در بخشهای مختلف کشور، از ظرفیتهای این مجمع، در راستای سیاستگذاری و اجرا، بهره مطلوب ببرند.

وی خاطرنشان کرد: خداوند توفیق همراهی و همگامی با برخی از بهترین جوانان این مرز و بوم سرافراز را به ما ارزانی فرمود و مجمع نخبگان ایران را به عنوان نهادی مردمی و اثرگذار، محمل این همکاری‌ها، هم‌پایی‌ها و هم‌اندیشی‌ها قرار داد.
دبیرکل مجمع نخبگان ایران ادامه داد: بی‌شک، مجمع نخبگان ایران، به مثابه هر سازمان مردم‌نهاد دیگری، مبتنی بر خواست و اراده آزاد، مسؤولانه، دغدغه‌مندانه و سرشار از انگیزه‌ی اعضاء خود، مسیر رشد و تعالی را خواهد پیمود.

سیدی در ادامه با تاکید به شروع دوره جدید مجمع نخبگان گفت: بی‌تردید در مجمع نخبگان ایران، در دوره جدید، با تکیه بر همت و توان اعضاء محترم شورای عالی، شوراهای مشورتی، کارگروههای تخصصی و سایر بخشها، در کنار انگیزه و تلاش و جدیت شورای مرکزی منتخب که مسؤولیت بسیار سنگینی را در دوره جدید به دوش دارند، سعی خواهیم نمود که اهداف متعالی مجمع را تحقق بخشیده و برنامه‌های مصوب را به صورتی حرفه‌ای و منظم پیگیری و اجرا نماییم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار