کد خبر: ۹۱۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴ 09 September 2015
انزلی - ایرنا - آیین تجلیل از تعاونگران نمونه انزلی با حضور امام جمعه شهرستان ، معاون اداره کل تعاون گیلان و جمعی از مسوولان و تعاونگران برگزار شد.
[آیین تجلیل از تعاونگران نمونه انزلی برگزار شد]

به گزارش خبرنگار ایرنا، رییس اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی انزلی عصر سه شنبه در این مراسم از فعالیت 168 تعاونی با 90 هزار سهامدار در این شهرستان خبر داد.
عبدالمجید جوانبخت اظهار کرد : بالغ بر 22 میلیارد تومان در این تعاونی ها سرمایه گذاری و بیش از شش هزار و 300 نفر اشتغالزایی شده است.
وی خواستار توجه مسوولان و بانکها برای رفع مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش شرکتهای تعاونی به منظور فعالیت واشتغالزایی آنها شد.
وی یادآور شد : این اداره با تلاش مجموعه کارکنان موفق به دریافت لوح تقدیر حقوق شهروندی شده است .
*وجود خلاء در قانون تعاونی ها
نماینده انزلی نیز در این مراسم گفت : برغم توصیه های اسلام به تعاون ، تعاونی ها هنوز در کشور ما جایگاه بایسته ای ندارند و در بخش قوانین نیز دچار نقص هستند.
حسن خسته بند اظهار کرد : در کشورهای غربی همه تعاونی ها مورد حمایت دولت و بانکها قرار دارند و حتی کمپانی های نفتی در قالب تعاونی ها فعالیت می کنند .
وی با اشاره به تاکید رهبری بر حمایت از تعاونی ها متذکر شد : در تشکیلات دولتی از تعاونی ها حمایت کافی نمی شود.
وی تصریح کرد : در رابطه با تعاونی های ماهیگیری ، مسکن مهر ، مرزنشینان و سایر تعاونی ها قانون تکمیل و روشن نیست و به دلیل خلاءهای قانونی قضات قادر به صدور حکم نیستند.
خسته بند با بیان این که اگر حمایت دولت و کاهش سود تسهیلات بانکی محقق نشود تعاونی ها قادر به رقابت با تولیدکنندگان چینی نخواهند بود خواستار استفاده وزارت تعاون از تجربیات کشورهای توسعه یافته در بخش تعاونی به ویژه تعاونی های بانوان شد.
امام جمعه انزلی نیز در این آیین گفت : مقوله تعاون از نکات بسیار مهم در معارف دینی ، نظام اسلامی و قانون اساسی ما است .
حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین اظهار کرد : اگر کنار هم قرار گرفتن افراد و سرمایه های اندک بر مبنای دین و نیت صحیح قرار گیرد قطعا ثمر بخش خواهد بود .
وی با تاکید بر لزوم اصلاح میزان سود تسهیلات متذکر شد : تعاونی به این معنا است که عده ای که سرمایه کم دارند با روش صحیح و با تفکر کنار هم تلاش کنند تا بازدهی داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد : یکی از چیزهایی که فرهنگ شده و باید اصلاح شود نگاه به وام بانکی بعنوان یک غنیمت بدون محاسبه نحوه بازپرداخت آن است.
وی متذکر شد : اگر کشوری بخواهد رشد اقتصادی داشته باشد همه چیز باید متوازن حرکت کند نمی شود دست و پای فعالان اقتصادی را با بندهای مختلف ببندیم و انتظار توسعه داشته باشیم .
حجت الاسلام شمس الدین افزود: شرایط اقتصاد کشور استثنایی و اقتصاد مقاومتی یک واقعیت اجتناب ناپذیر است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در خاتمه این مراسم از شرکت تعاونی ماهیت کاوان کیفیت نگر ( برگزیده کشوری )، برگزیدگان استانی : اتحادیه تعاونی های مسکن مهر انزلی ، ستاره سلامتی کاسپین، مصرف کارکنان بنادر و دریانوردی ، پیشگامان ستاره شمال، پره صیادی میان پشته ، کامیونداران ، برگزیدگان شهرستانی : هنر گستر خزر، سینا صدر زرین، ترنم نیلوفر تالاب ، مصرف کارکنان شیلات، قرقاول طلایی ، کشتیرانی دریایی خزر، شرکت دریای شمال، انبوه سازان همیار تاکسیران بندرانزلی تقدیر بعمل آمد .
همچنین از معصومه رمضان زاده ، سعید محمدی و مهناز خان میرزایی کارشناسان نمونه اداره تعاون شهرستان تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار