رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پلیس مدرسه توسط آموزش و پرورش گفت: پلیس مدرسه با استقرار در جلوی مدارس گزارش تخلفات را اعلام می‌کند که عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه ۳۰ هزار تومان جریمه برای رانندگان اعمال می‌شود.
کد خبر: ۹۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲ 10 September 2015
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با اشاره به ضرورت راه‌اندازی پلیس مدرسه توسط آموزش و پرورش گفت: پلیس مدرسه با استقرار در جلوی مدارس گزارش تخلفات را اعلام می‌کند که عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه ۳۰ هزار تومان جریمه برای رانندگان اعمال می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ حسین طلایی در شورای هماهنگی ترافیک استان همدان اظهار داشت: به منظور ایمن‌سازی معابر و خیابان‌های منتهی به مدارس استان همدان طرح پلیس مدرسه در مدارس همدان توسط آموزش و پرورش اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح افرادی که به عنوان پلیس مدرسه شناسایی می‌شوند گزارش وقوع تخلفات در جلوی مدارس را ارائه می‌دهند و در صورت عدم توجه به فرمان پلیس مدرسه برای متخلفان ۳۰ هزار تومان جریمه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: علاوه بر آغاز موج جدیدی از سفرهای تابستانی در شهریور ماه، این ایان مصادف با بازگشایی مدارس و خریدهای متناسب با این رویدادها در بازار هستیم که میزان تردد در معابر شهرها افزایش قابل توجهی دارد.

وی بیان کرد: برای ساماندهی ترافیک شهری و تسهیل در عبور و مرور شهروندان در معابر از حداکثر نیروهای پرسنلی و ستادی استفاده شده است.

طلایی با بیان اینکه تخلفات حادثه‌ساز در شهریور ماه همواره افزایش می‌یابد، گفت: طرح برخورد با موتورسیکلت سوارهای متخلف مورد توجه است و مالکان موتورسیکلت‌های توقیف شده توسط پلیس راهور باید قبل در ترخیص وسیله نقلیه خود در جلسه توجیه فرهنگی شرکت کنند.

وی افزود: به منظور فرهنگسازی ترافیکی در شهر و یادآوری نکات و الزامات قانونی در تردد معابر شهری توسط وسیله نقلیه شخصی، ۴ برنامه رادیویی و ۳ برنامه تلویزیونی پیش بینی شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان با بیان اینکه ساماندهی معابر منتهی به مدارس توسط شهرداری‌ها در حال انجام است، عنوان کرد: از مهمترین معضلاتی که در بازگشایی مدارس با آن مواجه هستیم بحث سرویس مدارس است در این راستا ساماندهی این خدمت توسط تاکسیرانی و شرکت‌های تحت نظارت این سازمان در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: آموزش و پرورش باید به مدیران مدارس تأکید کنند که از سرویس‌های دارای مجوز توسط تاکسیرانی برای جابجایی دانش‌آموزان استفاده کنند و قبل از بازگشایی مدارس نیز برای رانندگان شرکت کننده در طرح سرویس مدارس جلسه آموزشی گذاشته می‌شود.

طلایی ابراز کرد: به منظور ایجاد فرهنگ ترافیکی در بین دانش‌آموزان لازم است ساعتی از کلاس آموزشی دانش‌آموزان به حضور آنها در پارک ترافیک شهرداری اختصاص یابد تا با قوانین و مقررات نحوه تردد در معابر شهری آشنا شوند.

وی با اشاره به جاده دسترسی به داشنگاه آزاد اسلامی واحد همدان گفت: این محور یکی از نقاط حادثه‌خیر شهر همدان به شمار می‌آید که تردد رانندگان جوان با سرعت‌های بالا همواره سبب وقوع تصادفات جرحی، فوتی و خسارتی شدیدی شده‌اند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان تصریح کرد: افزایش عرض معبر مسیر دانشگاه آزاد واحد همدان سبب افزایش سرعت خودروهای در حال تردد می‌شود بنابراین اصلاح و نصب دوربین کنترل سرعت از مهمترین اقدامات لازم برای ایمنی بلوار پرفوسور موسیوند است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار