کد خبر: ۹۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵ 09 September 2015
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان از احداث بازار جدید الگویی ماهی همراه با پایانه صادراتی آبزیان، سردخانه و واحد فرآوری در این استان خبر داد.
خبرگزاری فارس: احداث پایانه صادراتی آبزیان در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسین اصغریان بعد از ظهر امروز در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری گیلان با اشاره به صدور مجوز پایانه صادراتی آبزیان برای بخش خصوصی در استان اظهار کرد: سال گذشته 10 میلیون دلار آبزی از گیلان صادر شده‌است.

وی از احداث بازار جدید الگویی همراه با پایانه صادراتی آبزیان، سردخانه و واحد فرآوری در منطقه احمدگوراب ابتدای جاده فومن در رشت خبر داد و افزود: هشت میلیارد تومان تسهیلات برای احداث واحد مذکور از طریق بانک سپه به‌زودی پرداخت می‌شود.

اصغریان آورده بخش خصوصی را بیش از تسهیلات مذکور خواند و بیان کرد: امیدواریم فضای توسعه‌ای در بخش آبزیان در استان ادامه پیدا کند و نمونه بازار الگویی ماهی در جاده خمام رشت در شهرستان‌های مختلف گیلان احداث شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان بازار الگویی ماهی را پایگاهی برای فرآوری، بازرگانی و صادرات آبزیان دانست و تصریح کرد: موافقتنامه احداث پایانه صادراتی آبزیان گیلان با بانک سپه در مقیاس ملی منعقد شده‌است.

وی با بیان اینکه زمین احداث پایانه صادراتی آبزیان گیلان تهیه شده‌است، خاطرنشان کرد: زیربنای ساختمان پایانه مذکور احداث شده و امیدواریم با تسهیلات پرداختی تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

اصغریان بیشترین مقصد آبزیان صادراتی از گیلان را کشور عراق عنوان کرد و گفت: بازار کشور عراق شرایط آسان‌تری دارد و آبزیان را با نرخ مناسب‌تری خریداری می‌کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گیلان با اشاره به نیاز بازار عراق به آبزیان، یادآور شد: اکنون عراق هدف صادراتی آبزیان از ایران است ضمن اینکه آبزیان به کشورهای دیگر مانند افغانستان و ... صادر می‌شود.

وی وجود مراکز فرآوری آبزیان در صادرات به کشورهای مختلف را موثر خواند و اظهار کرد: با توجه به استانداردهای صادراتی که در بسیاری از کشورها وجود دارد اکنون نمی‌توانیم با این فرآیند صادرات آبزی داشته باشیم و امیدواریم با راه‌اندازی پایانه صادراتی بتوانیم به کشورهای مترقی‌تر و پیشرفته‌تر آبزی صادر کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار