کد خبر: ۹۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵ 08 September 2015

شهردار کرج با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پیمانکار پروژه قطارشهری کرج گفت: باتوجه به وقفه ایجاد شده و نیز بی‌مسئولیتی این پیمانکار به دلیل عدم پاسخگویی به مکاتبات در نظر داریم در نامه‌ای به استاندار البرز خاتمه پیمان با این شرکت را ابلاغ کنیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، علی ترکاشوند در جلسه شورای اسلامی شهر کرج که امروز با حضور رئیس و اعضای شورای شهر کرج در صحن علنی شورا برگزار شد، در پاسخ به تذکرات اعضای شورای شهر در مورد سازمان فاوا اظهار داشت: وظایف دفاتر خدمات الکترونیکی و شرایط استفاده و کاربرد آن‌ها به تصویب رسیده بود اما اکنون هیئت وزیران مصوبه‌ای داشته‌اند که این وظایف در حیطه وظایف دفاتر پیشخوان خدمات دولت قید شده است.

وی با بیان اینکه به تمامی شهرداری‌ها متذکر شده‌اند که این وظایف باید به دفاتر پیشخوان خدمات دولت سپرده شود، افزود: 130 وظیفه برای شهرداری‌ها در نظر گرفته شده که شهرداری‌ها باید به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کند و مازاد بر آن‌ها به دفاتر خدمات الکترونیکی سپرده می‌شود.

شهردار کرج با اشاره به لزوم تعیین تکلیف پیمانکار پروژه قطارشهری کرج تصریح کرد: باتوجه به وقفه ایجاد شده و نیز بی‌مسئولیتی این پیمانکار که به مکاتبات انجام شده پاسخ نمی‌دهد، درنظر داریم طی نامه‌ای به استاندار البرز خاتمه پیمان با سابیر را ابلاغ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پیمانکاران زیادی حاضر به ادامه همکاری برای این پروژه هستند تا به صورت 70 درصد تهاتر و تنها 30 درصد نقدی، کار را ادامه دهند.

روح الله کیان، عضو شورای اسلامی شهر کرج، با بیان اینکه در ابتدا مقرر بود 50 درصد از هزینه‌های قطار شهری را دولت پرداخت کرده و 50 درصد باقیمانده سهم شهرداری باشد، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر سهم پرداختی شهرداری بیشتر شده پیشنهاد می‌شود رئیس هیئت مدیره سازمان از شهرداری انتخاب شود.

در این جلسه لایحه هزینه 4 میلیارد ریالی شهرداری از ردیف عمرانی تحت عنوان "پروژه های پیش‌بینی نشده سطح مناطق سال 94 مرکز" به صورت نقد و غیرنقد برای تکمیل عملیات زیرسازی و جدول‌گذاری ادامه بلوار دانش تا کمربندی، مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت.

بهنام محمودی، عضو شورای شهر کرج بیان کرد: باتوجه به اینکه جاده تندرستی ایجاد شده در شمال باغ سیب با استقبال مردم روبه رو شده، بهتر است چنین طرحی در ضلع شمالی کاخ مروارید نیز اجرا شود .

رضا شریفی عضو دیگر شورای اسلامی شهر کرج ضمن تذکر به شهردار کرج، در مورد ادامه بلوار چهارباندی مهرشهر، افزود: با توافق با بنیاد مستضعفان ادامه بلوار در حریم دکل‌های فشار قوی برق واقع شده که می‌تواند ادامه پیدا کرده و به سمت بلوار امامزاده طاهر(ع) برود که در این صورت بخشی از مشکل بار ترافیکی این منطقه را حل کند.

همچنین لایحه شهرداری مبنی بر تغییر کاربری زمین مسکونی باغ شهری به گردشگری سلامت واقع در جاده شهریار، با توجه به کمبود سرانه درمانی در این منطقه، توسط اعضای شورا به تصویب رسید.

مریم قهرمانی صارم با اشاره به اینکه مدیریت واحد شهری در کرج معنا نیافته،گفت: افرادی به عنوان سرمایه‌گذار به استان مراجعه می‌کنند و مورد استقبال مدیریت شهری قرار م‌ گیرند اما سایر دستگاه‌ها از جمله راه و شهرسازی مشکل ایجاد می‌کنند و در نهایت سرمایه گذار منصرف شده و در مکان دیگری سرمایه‌گذاری می‌کند.

عضو شورای شهر کرج خاطرنشان کرد: باید کمک کنیم تا مدیریت واحد شهری در استان معنا پیدا کند و در موضوعات مختلف باید با شجاعت ورود کنیم.

لایحه تکمیل و نماسازی پارکین‌ های طبقاتی مکانیزه سطح شهر نیز از ردیف اعتباری پروژه بهسازی و مناسب‌سازی اتوبان در محدوده شهر کرج به مبلغ 2 میلیارد تومان مورد تصویب قرار گرفت.

این پارکینگ ها توسط پیمانکار آماده شده اما نماسازی آن انجام نشده که سبب عدم بهره‌برداری از آن شده است.

به گزارش تسنیم، این جلسه در ساعات پایانی با حضور مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج غیرعلنی شد و شورای شهر کرج تا پنجم مهرماه جلسه‌ای ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار