سومین دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی برای دانشجویان و اساتید دانشگاه های جمهوری آذربایجان به مدت یک هفته در دانشگاه تبریز برگزار شد
کد خبر: ۹۱۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 08 September 2015
به گزارش تابناک تبریز، رایزن فرهنگی ایران در آذربایجان، در آیین افتتاحیه این دوره گفت: تبریز، شهر اولین ها بوده و جایگاه خاصی در ادبیات و فرهنگ کشور دارد و وجود موزه ها، بازارها، زیارتگاه ها و کتابخانه ها از دیگر افتخارات این شهر است.

دکتر سید ابراهیم ابراهیمی در ادامه با اشاره به جایگاه دانشگاه تبریز نیز افزود: دانشگاه تبریز تنها یک دانشگاه نیست، بلکه در کنار فعالیت های گسترده علمی و پژوهشی مانند شهرک وسیعی است که تمام امکانات مورد نیاز یک شهر را از قبیل فرهنگسراها، مساجد، پارک، باغ، سینما، رستوران ها، خوابگاه ها، کودکستان، نانوایی، بازارچه و خدمات متعدد رفاهی داراست، لذا حضور در این مجموعه بزرگ را باید مغتنم شمرد.

وی همچنین به جایگاه فرهنگی و تاریخی ایران و آذربایجان اشاره کرد و گفت: ایران و آذربایجان دارای فرهنگ و تاریخ مشترک و غنی هستند که بنا به دلایل مختلف، این مشترکات به دست فراموشی سپرده می شود و این وظیفه دانشگاهیان است که با حضور در چنین نشست هایی و تبادل اطلاعات و زیاد کردن ارتباطات، در غنای آن بکوشند.

رئیس موسسه مطالعاتی آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز نیز در این آیین، ضمن معرفی اجمالی دانشگاه تبریز، هدف از برگزاری این دوره را تبادل اطلاعات علمی بین دانشگاهیان ایران و آذربایجان عنوان کرد و اظهار داشت: آشنایی با فرهنگ و تاریخ ایران و آذربایجان، آشنایی با مشترکات فرهنگی و ادبی و آشنا نمودن دانشجویان حاضر با شیوه های پژوهشی و آموزشی دانشگاه تبریز از دیگر اهداف این دوره بوده است.

دکتر احمد فرشبافیان افزود: در این دوره، کلاس های بازآموزی زبان و ادبیات فارسی برای 20 دانشجوی مدعو از دانشگاه های دولتی باکو، قفقاز، گنجه، خزر و آکادمی علوم آذربایجان توسط اساتید مجرب دانشکده ادبیات فارسی و زبان خارجی دانشگاه تبریز برگزار شد.

وی یادآور شد: برگزاری نشست های تخصصی در خصوص ادبیات فارسی با حضور اساتید دانشگاه تبریز و اساتید مدعو و بازدید از موزه ها و مکان های تاریخی و تفریحی شهر تبریز از دیگر برنامه های این دوره بود.

رییس موسسه مطالعاتی آذربایجان شناسی دانشگاه تبریز، همچنین در ادامه با اشاره به سایر فعالیت های این موسسه گفت: درس آموزش زبان و ادبیات ترکی آذری در قالب دو واحد درس اختیاری در طول هر دو ترم برای دانشجویان آذری زبان و فارسی زبان ارایه می شود که مورد استقبال دانشجویان دانشگاه تبریز بوده و از اساتید فاضل و صاحب صلاحیت در این حوزه استفاده می شود.

وی همچنین از برگزاری دوره های کلاس های آموزشی زبان ترکی استانبولی مقدماتی و تکمیلی در این دانشگاه از نیمسال آینده خبر داد و اضافه کرد: این دوره ها نیز توسط گروه آموزش های آزاد و مجازی دانشگاه تبریز از مهر ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

دوره دانش افزایی زبان و ادبیات فارسی از طرف موسسه مطالعاتی آذربایجان شناسی و با مشارکت مدیریت همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه تبریز برگزار شد و 20 دانشجو و 3 استاد از دانشگاه های جمهوری آذربایجان در این دوره حضور داشتند.

روابط عمومی دانشگاه تبریز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :