معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۸ طرح و هشت کارگاه از سمن‌ها در قالب طرح‌های، چون قالیبافی، کار آفرینی، توانمندسازی، فروشگاه اینترنتی، استارتاپ‌ها و... داشتیم یادآور شد: طرح‌های ارائه شده براساس ایده‌های خلاقانه متفاوت هستند.
کد خبر: ۹۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ 06 October 2020
معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان همدان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۴۲ سمن ثبت شده در استان داریم گفت: همدان یکی از سه استان برتر کشور در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد است.

به گزارش فارس، محرم روزبه سمن‌ها را سازمان‌های مردم نهاد غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی دانست و اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد پل ارتباطی بین مردم و دولت در راستای سود رساندن به اعضای جامعه هستند.

وی با اشاره به اینکه افراد علاقه‌مند از ۱۷ سال تا ۳۵ سال می‌توانند در سازمان‌های مردم‌نهاد فعالیت کنند افزود: روند ثبت‌نام برای تشکیل سمن تسهیل یافته و این اقدام در اداره کل ورزش و جوانان انجام می‌شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه سازمان‌دهی ویژه و مجمع امور جوانان از بین همین جوانان از طریق انتخابات انجام می‌شود ادامه داد: ۹ نفر از اعضای اصلی در راس این مجمع قرار گرفته و به نمایندگی از همه سازمان‌های مردم‌نهاد تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در سطح استان ۱۴۲ سمن ثبت شده داریم گفت: خوشبختانه استان همدان یکی از سه استان برتر کشور در حوزه سازمان‌های مردم نهاد است.

روزبه با اشاره به اینکه تویسرکان در سال‌های قبل ورودی جدی برای تشکیل سمن‌ها نداشت؛ اما اکنون با روند مطلوبی با مدیریت خوب مسوولان شهرستان دارد، از برگزاری اولین جلسه ایجاد سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب طرح «هر روستا یک سمن» در این شهرستان خبر داد.

وی هدف از اجرای طرح «هر روستا یک سمن» را فعال کردن سازمان‌های مردم‌نهاد در بطن روستا‌ها دانست و تاکید کرد: سازمان‌های مردم نهاد اصلی‌ترین و مهمترین تشکل‌ها در سطح شهرستان برای دستیابی به اهداف هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بیشترین تشکل‌های مردم‌نهاد استان در بین شهرستان‌ها به ترتیب از آن ملایر، فامنین و تویسرکان است خاطرنشان کرد: ۶ سمن در شهرستان تویسرکان تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خاص سمن‌ها در قالب طرح و کارگاه، تفاهمنامه و طرح‌های ملی و استانی داده می‌شود تاکید کرد: تنها اعتباراتی که هر ساله به سمن‌ها تعلق می‌گیرد، اعتبارات طرح و کارگاه است. 

روزبه با اشاره به اینکه انجام همه فرآیند طرح و کارگاه به صورت اینترنتی انجام و مورد بررسی کارشناسان وزارتخانه قرار می‌گیرد و طرح‌ها اصلاح می‌شوند، اما حذف نه اظهار کرد: میزان اعتبار اعطایی به طرح‌ها تا سقف ۱۰ میلیون تومان و برای کارگاه‌ها تا سقف ۳ میلیون تومان است؛ البته همه اعتبار بدون هیچ واسطه‌ای، مستقیم به حساب سمن مورد نظر واریز می‌شود.

وی ناظر بر اجرای طرح سمن‌ها را اداره ورزش و جوانان دانست و با اشاره به نهایت همکاری سمن‌ها در شرایط شیوع ویروس کرونا در بحث‌های اجتماعی گفت: با توجه به نیمه تعطیل شدن برخی از مکان‌های ورزشی، سازمان‌های مردم نهاد با محوریت جوانان به عنوان یکی از پایه‌های اصلی وزارت ورزش در عرصه ورودی تاثیرگذار به ویژه در زمینه کمک‌های بشردوستانه داشتند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۸ طرح و هشت کارگاه از سمن‌ها در قالب طرح‌های، چون قالیبافی، کار آفرینی، توانمندسازی، فروشگاه اینترنتی، استارتاپ‌ها و... داشتیم یادآور شد: طرح‌های ارائه شده براساس ایده‌های خلاقانه متفاوت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار