فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي از دستگيري سارقان طلافروشي و کشف 2 کيلو و 600 گرم طلاي مسروقه خبر داد.
کد خبر: ۹۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴ 07 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،سردار عليرضا مظاهري امروز با اعلام جزئيات اين خبر گفت:در پي وقوع سرقت از يک طلافروشي روز پنجشنبه (دوازدهم شهريورماه) در اسفراين و مفقود شدن صاحب طلافروشي،بلافاصله ماموران انتظامي وارد عمل شدند.

وي افزود:با پيگيري هاي شبانه روزي و بررسي دوربين هاي مداربسته محل سرقت و خيابان هاي منتهي به سرقت در نهايت با بازبيني تصاوير موجود،تصوير سارق مشخص و شناسايي سارق در دستورکار ماموران انتظامي اسفراين و پليس آگاهي و اطلاعات قرار گرفت.

اين مقام ارشد انتظامي بيان داشت:با بررسي هاي انجام شده مشخص شد صاحب طلافروشي با فردي به هويت (الف.ر) در تماس بوده که طي کارهاي فني و اطلاعاتي مشخص شد فرد موردنظر براي مسافرت به يکي از شهرهاي شمالي کشور رفته است که با ترفندهاي پليسي متهم به شهرستان اسفراين دعوت و با هماهنگي قضائي در محل سکونتش دستگير شد.

فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي همچنين با بيان اينکه تصاوير به دست آمده از سارق با متهم دستگير شده مطابقت داشت،خاطرنشان کرد:متهم ابتدا منکر موضوع بوده و در نهايت طي مشاهده تصاوير خود لب به اعتراف گشوده و اذعان داشته به همراه فردي به هويت(الف.د) سرقت طلافروشي را انجام داده است.

سردار مظاهري اضافه کرد:متهم در خصوص نحوه سرقت بيان داشته با توجه به اينکه با صاحب طلافروشي رفت و آمد داشته روز پنجشنبه دوازدهم شهريورماه به همراه دوستم به مغازه ايشان رفتيم و به بهانه فروختن زير خاکي وي را وسوسه کرده و به مغازه خودم کشانديم که پس از وارد شدن به داخل مغازه، من به طبقه بالا رفتم و يک طناب از قبل آماده کرده بودم و حين بالا آمدن مقتول از روي نردبان طناب را به گردن او انداختم و همدستم نيز نردبان را انداخت و با کشاندن طناب وي را خفه کرديم.

اين مقام ارشد انتظامي گفت:سارقان بعد از کشتن صاحب طلافروشي با زدن ماسک و در اختيار داشتن کليد و ريموت،وارد مغازه شده و  قطع دستگاه "ديوي ار" و برداشتن آن، مقدار دو کيلو و 600 گرم طلا را به سرقت مي برند.

وي افزود:متهم در بازجويي ها اظهار داشته بعد از سرقت طلاها،جسد صاحب طلافروشي را داخل کيسه گذاشته و بار خودرو کرده و به سمت روستاي گورپان در 30 کيلومتري اسفراين به جوين رفتيم  و در جاده خاکي بالاتر از روستا جنازه را انداختيم و پس از آن مجددا به منزل من رفتيم و طلاها را تقسيم کرديم.

فرمانده انتظامي استان خراسان شمالي همچنين با بيان اينکه سارقان طلاها را بين خود تقسيم کرده بودند،بيان داشت:با همکاري سارق طلافروشي،همدست وي نيز در اسفراين دستگير و در بازجويي هاي به عمل آمده به سرقت طلافروشي و قتل صاحب مغازه اعتراف کرد و دو کيلو و 600 گرم طلاي مسروقه در منازل آنان کشف شد.

سردار مظاهري خاطرنشان کرد:ماموران انتظامي و بازپرس دادسراي اسفراين و پزشکي قانوني به روستاي گورپان عزيمت و جسد متوفي کشف و در اجراي دستور بازپرسي، جنازه به سردخانه منتقل شد.

اين مقام ارشد انتظامي با بيان اينکه اين سرقت طلافروشي يک سرقت عادي بوده،افزود: از ابتداي سال جاري تاکنون سرقت مسلحانه در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 100 درصد کاهش داشته است.

وي با تأکيد بر جدي گرفتن هشدارهاي پليسي توسط مردم و اصناف به خصوص صنف طلافروشان و مجهزکردن اماکن خود به تجهيزات امنيتي خاطرنشان کرد:پليس اجازه جولان دادن به افراد خلافکار در استان را نخواهد  داد.

منبع:پایگاه اطلاع رسانی پلیس
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
متاسفانه پلیس به دلیل پیشگیری از تشویش اذهان عمومی در مورد افزایش سرقت به عنف اطلاع رسانی درستی انجام نمیده

متاسفانه صاحبین مشاغل برداشت و اطلاع درستی از زورگیری ریموت، رمز و کلید ندارند چون توصیه های پلیس را مبتنی بر کفایت نصب دوربین، دزدگیر، شیشه نشکن و قفلهای محکم را مبنای امنیت خودشون و گاوصندوقهاشون قرار داده اند

تنها راه تضمین شده پیشگیری از سرقت بواسطه زورگیری ریموت، رمز و کلید نصب سیستم قفل ضد زورگیری مرد نگهبان داخل گاوصندوقها است که هم صاحبین مشاغل را در برار زورگیریها در حاشیه امن قرار میده و هم سرقت از گاوصندوقها را از طریق تخریب قفل یا بدنه غیر ممکن میکنه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار