کد خبر: ۹۰۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶ 07 September 2015
رشت - ایرنا - در راستای منویات مقام معظم رهبری و در ارتباط با طرح محرومیت زدایی مناطق کم برخودار، 88 روستای استان گیلان مشمول طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان قرار می گیرند.
[88 روستای گیلان مشمول طرح محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان قرار می گیرند]

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، حمیدرضا نادمی مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان استان گیلان با اعلام این مطلب گفت: 800 خانوار از ساکنان محروم روستاهای شهرستان رودسر در شرق استان گیلان، در راستای منویات مقام معظم رهبری و در ارتباط با طرح محرومیت زدایی مناطق کم برخودار، صاحب زمین های علوی می شوند.
وی ادامه داد: این تعداد اسناد زمین های علوی در شرق گیلان بین مردم روستاهای رودسر، کلاچای، چابکسر و املش واگذار خواهد شد که از سال 93 نسبت به فراخوان اولیه سازمان اموال و املاک بنیاد، درخواست و اقدامات تکمیل پرونده را بر اساس آیین نامه های مصوب انجام داده بودند.
وی تصریح کرد: این تعداد اسناد از بررسی و رسیدگی شش هزار و 500 درخواست و پرونده ارسالی به دبیرخانه سازمان اموال و املاک بر اساس آیین نامه های مصوب آماده واگذاری شده که با توجه به همکاری خوب مردم استان از طرح مذکور، پیش بینی می شود میزان درخواست و پرونده های قابل بررسی تا سقف قابل توجهی افزایش یابد.
نادمی مجموع روستاهای مشمول طرح بنیاد علوی را در استان گیلان حدود 250 روستا برشمرد که به منظور واگذاری اسناد علوی برای امسال و سال آینده، 88 روستا به عنوان تکلیف، هدف گذاری شده است.
وی نحوه تعیین سطح محرومیت مردم منطقه را توان مالی پایین و ضعیف اهالی، عدم کفایت امور معیشتی و کهولت سن عنوان و خاطرنشان کرد: اکثر جامعه هدف بنیاد علوی در این روستاها مورد حمایت کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و عمدتاً از اقشار بسیار ضعیف جامعه هستند که به صورت کارگر فصلی و ساده در بخش های کشاورزی ، دامپروری و ... مشغول به فعالیت بوده و امرار معاش می کنند.
بر اساس این گزارش؛ تعداد 800 سند اراضی علوی بر اساس منویات مقام معظم رهبری توسط محمد سعیدی کیا رییس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای نخستین بار در شرق استان گیلان به مشمولان طرح در روستاهای مناطق رودسر، کلاچای، چابکسر و املش واگذار خواهد شد.
شهرستان های رودسر و املش در شرق استان گیلان واقع هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار