فرمانده دریابانی مازندران از نجات جان دو هزار غریق از مرگ حتمی توسط مرزبانان استان خبر داد و گفت: 500 فروند انواع شناور در مازندران توقیف شده است.
کد خبر: ۹۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲ 06 September 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس هوشنگ حسینی اظهار کرد: از ابتدای سال 94 فرماندهی دریابانی استان مازندران اقدامات ارزنده‌ای در ارتباط با اجرای موفق مأموریت‌های خود و نیز اجرای صحیح طرح‌ها در دستور کار خود داشته است.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز، تابستان و حتی در طول سال شاهد حضور گسترده میهمانان در طول نوار ساحلی دریای خزر هستیم، افزود: اهمیت به اصل استقلال و اجرای مدیریت خودکفا با همراهی کامل سلسله مراتب فرماندهی مورد تأکید است.
فرمانده دریابانی مازندران از ساماندهی همه شناورهای تفریحی، صیادی و تجاری به‌صورت ویژه و ممتاز و کاملاً کارشناسانه خبر داد و تصریح کرد: در این راستا بیش از 500 فروند جت‌اسکی، بیش از 700 فروند قایق تفریحی، بیش از 21 کلوپ تفریحی و مسافربری، بیش از 25 شرکت تعاونی و قایق‌رانی و چهار اتوبوس دریایی در سطح حوزه استحفاظی ساماندهی شده است.
وی با تأکید بر لزوم برقراری نظم و امنیت در طول سواحل دریای خزر، بیان کرد: با انجام گشت‌های مستمر و رصد همه شناورهای تفریحی و صیادی، دریابانان این مجموعه موفق به توقیف بیش از 500 شناور صیادی، ورزشی و تفریحی از ابتدای سال تاکنون در سطح حوزه استحفاظی شدند.
حسینی با اعلام این خبر که بیش از 500 فروند انواع شناور توقیف شده است، گفت: اجرای طرح ساماندهی دریا با عملکرد بسیار خوب و تلاش شبانه‌روزی همکاران در اجرای طرح ساماندهی دریا، بین بیش از دو نفر از هموطنان و مهمانان که برای سیر و سیاحت به این استان آمدند از خطر غرق شدن و مرگ حتمی در دریا نجات یافتند.
وی در تشریح هدف اجرای طرح ساماندهی دریا از برقراری نظم و امنیت در طول سواحل دریای خزر، راهنمایی و اطلاع‌رسانی مناسب به مسافران حتی مرزنشینان و ساحل‌نشینان در رابطه با هشدارهای امنیتی و انتظامی و توصیه‌های پیش‌گیری در مناطق ساحلی و اجرای عملیات مشترک امداد و نجات و مردم‌یاری در حوادث غیر مترقبه با همکاری سایر یگان‌های امدادی نام برد.

فرمانده دریابانی مازندران از جلوگیری و مقابله با هرگونه تحرکات اشرار و عناصر وابسته به ضدانقلاب، قاچاقچیان، صیادان غیرمجاز و ورود مواد مخدر و کالای قاچاق در مرزها خبر و ادامه داد: هماهنگی لازم با یگان‌های انتظامی همجوار در راستای ایجاد امنیت و اجرای طرح‌های عملیاتی انجام می‌شود.
حسینی با تاکید بر اینکه تأمین نظم و امنیت اماکن سیاحتی و زیارتی و مراکز گردشگری واقع در مناطق مرزی از اهداف مهم است، در تشریح اقدامات پیش رو در دریابانی استان، اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی طرح ساماندهی دریا با انجام جلسات تعاملی با کلوپ‌های ورزشی تفریحی در راستای تعامل دو طرف و همچنین جلوگیری از تردد غیرمجاز و کاهش غریق در این ایام انجام می‌شود.
وی بر لزوم ساماندهی مابقی شناو‌رهایی که فاقد مدارک دریانوردی است، تأکید و خاطرنشان کرد: تعامل و نشست با سازمان‌های متولی در امر دریا مانند شیلات و اداره بنادر و کشتی‌رانی و سازماندهی و تدوین و تمرین طرح عملیاتی و ولایت با تمرین نحوه ایجاد پرده پوشش در نوار به منظور مقابله با تهدیدات دشمنان خارجی از جمله آمریکای جنایت‌کار و اسرائیل غاصب در دستور کار است.

حسینی برنامه‌ریزی صحیح و مدرن و ساماندهی استعداد و نیروهای ستادی و صفی در سازمان دوم رزم به منظور کسب آمادگی در تقابل با حملات نظامی دشمن را حیاتی برشمرد و افزود: تلاش به منظور ایجاد انگیزه و وحدت عمل و رویه در بین پرسنل پایگاه و هماهنگی با واحدهای تابعه اعم از ناو گروه ناو تیم و پایگاه ساحلی با عنایت به بهره‌گیری از امکانات و توانایی موجود در جهت ارتقا بخشیدن به مأموریت‌های محوله در خشکی و دریا از اولویت‌ها محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسافران و شهروندان در این ایام به تذکرات مأمورین حتماً توجه کرده و آنان را دوستان خود پندارند، گفت: مردم قوانین و مقررات شناوری و دریایی را که دریابانان گوش‌زد می‌کنند، رعایت کرده و نباید از نوجوانان و فرزندان ما که شیفته هیجان و ماجراجویی هستند، غافل شویم.

فرمانده دریابانی مازندران با بیان اینکه مردم از ورود به دریا در هنگام مواج بودن خودداری کنند، تصریح کرد: همه مطمئن باشند پلیس همیشه چه در خیابان و چه در ساحل دریا مجری قانون است.
حسینی با اشاره به اینکه امنیت در خشکی و دریا یک نیاز عمومی و تولید آن نیازمند مشارکت همگان است، گفت: همه با رعایت قوانین و مقررات دریایی، پلیس را در خدمت‌رسانی یاری کنند که مهم‌ترین مؤلفه‌ برقراری امنیت در دریا و ساحل توسط مرزبانان و دریابانان، برخورداری از اعتماد مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار