کد خبر: ۹۰۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹ 06 September 2015
انزلی - ایرنا - اداره کل آموزش و پرورش گیلان با همکاری و مساعدت سازمان منطقه آزاد انزلی روز یکشنبه با برگزاری آیینی از 122 نفر برگزیده کنکور دارنده رتبه های یک تا سه رقمی کشوری و 22 نفر حائز معدل 20 مدارس مقطع متوسطه استان در دهکده ساحلی انزلی تجلیل کرد.
[جشن ستارگان دانش اندوزی و خرد ورزی گیلان برگزار شد]

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این آیین گفت : این مراسم نه تنها تجلیل از فرهیختگانی است که در آزمون دانشگاه و مدارس به موفقیت دست یافته اند بلکه تجلیل از علم و دانش و سازندگی است .
مهدی حاجتی خاطرنشان کرد : کشوری که خواهان توسعه و ترقی است باید به آموزش و پرورش به عنوان زیرساخت تربیت نیروی انسانی بهای کافی بدهد.
وی با یادآوری دوران قبل از انقلاب که پزشکان هندی و پاکستانی در بسیاری از نقاط کشور مشغول به فعالیت بودند افزود : در 30 و اندی سال عمر انقلاب اسلامی در کشور تحولات و حرکتهای علمی چشمگیری اتفاق افتاده است .
وی تصریح کرد : به برکت تلاش و مجاهدت مستمر شما دانش آموزان نه تنها توانستیم کشور را غنی کنیم بلکه بسیاری از فرهیختگان و نام آوران جهانی نظیر پرفسور سمیعی و دیگر بزرگان ریشه در ایران دارند .
حاجتی متذکر شد : امروز اگر دیپلماسی ایران و تیم قدرتمند هسته ای کشورمان در گفت و گوی جهانی و مذاکره با شش کشور قدرتمند با سربلندی حضور پیدا می کند به برکت توان علمی دانشمندان انقلابی کشور ما است .
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان کرد : این اتفاق بزرگ در سایه تقویت توان علمی دانشجویان و دانشمندان هسته ای اتفاق افتاد .
وی با اشاره به این که تعداد دانش آموزانی که از گیلان در آزمون سراسری دانشگاه رتبه سه رقمی کسب کرده اند از 28 نفر به 48 نفر افزایش یافته است ابراز امیدواری کرد که در سالهای آینده شاهد رشد هرچه بیشتر دانش آموزان استان باشیم.
حاجتی ، اجرای طرح 20 را ارزشمند خواند و گفت : تعداد دانش آموزان فارغ التحصیل دارای معدل 20 از 12 نفر در سال گذشته امسال به 22 نفر رسیده است .
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در خاتمه تاکید کرد : در سایه تقویت بنیه علمی است که کشوری می تواند رشد بکند و حرفی برای گفتن داشته باشد .
*لزوم توجه به دانش و فناوری
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت : اگر خواهان این هستیم که آینده کشور را به صورت علمی و بنیادین بسازیم باید سهم شایسته ای از سرمایه ها مصروف تقویت بنیه علمی و آموزش و پرورش کشور و توجه ویژه به نخبگان شود .
غلامعلی جعفر زاده با اشاره به شرایط سخت اقتصادی کشور خاطرنشان کرد : اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و دولت نیز بدین منظور و کاهش وابستگی کشور به نفت جانانه ورود کرده است .
وی با اشاره به تلاشهای دولت برای کاهش میزان وابستگی بودجه کشور به نفت تصریح کرد : دولت تدبیر وابستگی به نفت را از 70 و اندی درصد در بودجه 94 به 31 درصد رساند که امیدواریم سال آینده این میزان نیز کاهش یابد .
جعفرزاده متذکر شد : کاهش وابستگی به نفت نیازمند اقدامات مختلفی از جمله افزایش صادرات غیرنفتی است و این علم و اندیشه و فناوری است که ثروت و مزیت صادراتی محسوب می شود.
نماینده مردم رشت در مجلش افزود : استراتژی بلند مدمت باید از روش سنتی تغییر یابد و روی سرمایه های علمی و انسانی متمرکز شود .
*آموزش پویا و کارآمد ضرورت توسعه
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی نیز در این مراسم نظام آموزشی پویا و کارآمد را ضرورت توسعه کشور خواند .
رضا مسرور اظهار کرد : در کشورهای توسعه یافته به مدارس و نظام آموزشی بسیار توجه می شود چرا که می دانند افرادی که در بخشهای مختلف به کار مشغول خواهند شد از نظام آموزشی و مدارس می گذرند.
وی زیرساخت مناسب و امکانات را از جمله موارد مهم مورد نیاز برای توسعه علمی گیلان عنوان و خاطرنشان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی بر اساس قانون به آموزش و پرورش بهداشت و زیرساختهای منطقه کمک می کند .
وی افزود : ما هنوز در استان روی نیازهای اولیه مشکل و کمبود داریم و برای برطرف کردن این کاستی ها همه دستگاههای دولتی باید به آموزش و پرورش کمک کنند .
مسرور با بیان این که سازمان متبوعش امسال بالغ بر 300 میلیون تومان برای مدارس منطقه آزاد انزلی هزینه نموده است افزود : تا پایان سال این رقم را به سه برابر افزایش خواهیم داد .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ، دومین موضوع مهمی که باید در آموزش و پرورش به آن توجه شود را آموزش مهارت عنوان کرد .
وی با اشاره به این که در کشورهای توسعه یافته آموزش مهارت را از همان ابتدا در مدارس آغاز می کنند افزود : ما نیز آمادگی داریم در بیش از 40 مدرسه منطقه آزاد این طرح را آغاز کنیم .
مسرور توجه به اصول اخلاقی و ارزشهای انسانی را از دیگر نکات مهمی خواند که باید از ابتدا در مدارس به آن پرداخته شود .
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان برای بورسیه کردن تعدادی از رتبه های برتر کنکور گیلان اعلام آمادگی کرد .
*تلاش و درس گرفتن از تجربیات
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان نیز بعنوان یکی از سخنرانهای برنامه گفت : موفقیت حاصل تلاش و کسب تجربه از اشتباهات گذشته است و مرحله به مرحله باید پیموده شود و پایان ندارد.
کیوان محمدی با تاکید بر اهمیت تلاش و همکاری خانواده برای موفقیت دانش آموزان از حاضران خواست والدین دانش آموزان موفق را تشویق کنند .
جمیل غریب مسوول روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان نیز قلب معلمان را شلوع ترین مکان در جهان خواند و از تلاشهای معلمان و نقش موثر آنها در موفقیت دانش آموزان قدردانی کرد .
در این برنامه از 122 نفر از برترینهای گیلان در کنکور امسال تجلیل بعمل آمد .
همچنین 22 نفر از دانش آموزان دارای معدل 20 مقطع متوسطه مدارس استان نیز تجلیل شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار