شهری که شورا و شهردارش حرف یکدیگر را نفهمند طبیعی است پارکی برای بازی و سرگرمی کودکان، مرکزی برای خرید، فضایی برای نشاط‌آفرینی و کوچه و خیابان مرتبی نداشته باشد و به قول آن شهروند ایوانی، شهر نباشد.
کد خبر: ۹۰۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۲ 06 September 2015

شهری که شورا و شهردارش حرف یکدیگر را نفهمند طبیعی است پارکی برای بازی و سرگرمی کودکان، مرکزی برایخرید، فضایی برای نشاط‌آفرینی و کوچه و خیابان مرتبی نداشته باشد و به قول آن شهروند ایوانی، شهر نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه ایلام، در سومین روز از هفته‌ی دولت امسال، که استاندار و هیئت همراه در ادامه سفر به شهرستان‌ها عازم ایوان شد با خود فکر کردم که مسئولان شهرستان در جواب سوال‌های احتمالی استاندار چه خواهند گفت؟ چون خیابان‌های شهر سرشار از حفره‌ها و گودال‌های زیادی است و قسمت پایینی خیابان 22 بهمن که قرار است نقش کنارگذر شهری را بازی کند از زباله تلمبار شده است.

آیا شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر ایوان در برابر نماینده دولت در استان درباره‌ی وضعیت شهر حرفی برای گفتن دارند؟ در این هنگام یاد اختلافات شورای شهر و شهردار ایوان افتادم که کارشان تا استیضاح کشیده شد و الان می‌گویند هر کدام راه خودمان را می‌رویم.

کوچه و خیابانی در این شهر پیدا نمی‌شود که تیغ حفاری بر تنش نخورده باشد، ایوان اکنون به حال خود رها شده است و تیماری ندارد. تن خسته و بیمار شهر را درمانی نیست.

در مسیر حرکت به سمت ایوان، داخل مینی‌بوس حامل خبرنگاران این موارد را در ذهنم مرور می‌کردم که ناگهان با توقف مینی‌بوس در ورودی شهر ایوان و دیدن تابلو «پارک امید» متوجه شدم اولین پروژه این شهرستان افتتاح پارک امید است.

پارک امید را که نگاه می‌کردم ناامید کننده بود، هنوز بخش‌های زیادی از آن نیمه کاره بود و تنها قسمتی از آن برای افتتاح آماده شده بود.

برای ادامه بازدید استاندار راهی مرکز شهر شدیم. دیدن خیابان‌های حفاری و رها شده خیلی برایم سخت بود، بعد از گذر از کوچه‌های خاکی منطقه «فرزگه» ،برای افتتاح مسکن‌های مهر ایوان با گذر از روی کانال فاضلاب روباز این منطقه که باید از روی نردبانی می‌گذشتیم به داخل مسکن‌های مهر رسیدیم که به گفته ساکنان آنجا شهرداری ایوان هنوز نمی‌داند که سایت مسکن مهر به متقاضیان تحویل شده است، بنابراین برنامه ای برای ارائه خدمات شهری به این نقطه از شهرندارد.

مراسم کلنگ‌زنی بر روی محوطه‌ای آسفالت شده! البته مقدار اندکی خاک به صورت نمادین آنجا ریخته بودند برای افتتاح طرح دیگری به یکی از خیابان جانبی خیابان برق ‌این شهر رفتیم، بعد از عبور از چندین کوچه به داخل کارگاهی رسیدیم که در کوچه‌ای نیمه خاکی و نیمه آسفالت واقع بود.

برای بازدید و اقتتاح چندین طرح دیگر باید از شهر خارج می‌شدیم ولی انگار مسئولان شهری فراموش کرده بود که این خیابان در انتها حفاری شده و هنوز جای حفاری‌ها پر نشده است، ماشین استاندار و سایر ماشین‌ها به خصوص مینی‌بوس حامل خبرنگاران که باید برای عبور از این خان دشوار از داخل چندین کوچه خاکی بگذرند در یکی از کوچه‌ها به خاطر شکستگی پل گیر کرد که با کمک تعدادی از کاسبان و مغازه‌داران آن محل توانستیم راه خود را ادامه دهیم.

در این گیرو دار یکی از اهالی با لبخندی ملیح گفت: خدا رو شکر که استاندار از اینجا رد شد و این بدبختی ما را دید.

وقتی از علت بدبختی‌اش پرسیدم گفت : حفاری‌های انجام شده برای اجرای طرح فاضلاب شهری است که بعد از حفاری به حال خود رها شده است و مسئولان انگار فراموش کرده‌اند پاییز و زمستان در راه است.

این وضعیت حاصل اختلافات شورای شهر و شهرداری ایوان است که می‌گویند زبان همدیگر را نمی‌فهمیم و هر کدام ساز خود را می‌زنیم و طبیعی است شهری که مسئولانش حرف یکدیگر را نفهمند پارکی برای بازی و سرگرمی کودکان، مرکزی برایخرید، فضایی برای نشاط‌آفرینی و کوچه و خیابان مرتبی نداشته باشد و به قول آن شهروند ایوانی، شهر نباشد.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار