اخراج مرد شماره یک تنیس جهان از اپن آمریکا موجب شد تاریخ گرند اسلم تحت تاثیر قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۸ 07 September 2020

اخراج مرد شماره یک تنیس جهان از اپن آمریکا موجب شد تاریخ گرند اسلم تحت تاثیر قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، اخراج نواک جوکوویچ از اپن آمریکا تنها یک شوک برای جهان تنیس نبود بلکه تاریخ گرند اسلم را هم تحت تاثیر قرار دارد. تنیسور صربستانی در دیدار برابر پابلو کارنیو از مرحله یک هشتم نهایی در حالی که در ست اول ۶ بر ۵ از حریف اسپانیایی‌اش عقب بود، با توپ به داور خط ضربه زد و این رفتار غیرورزشی‌اش منجر به حذفش از این رقابت‌ها شد. به نوشته میستر چیپ (کارشناس اسپانیایی) برای نخستین بار در تاریخ گرند اسلم مرد شماره یک جهان از بازی‌ها اخراج می‌شود. پیش از این بالاترین رنکینگی که برایش چنین اتفاقی افتاده بود مرد شماره چهار جهان بود. جان مک‌انرو در سال ۱۹۹۰ از اپن استرالیا اخراج شد.

حذف جوکوویچ موجب شد تنها عضو "سه تنیسور بزرگ" هم در یک چهارم نهایی دومین گرند اسلم سال حضور نداشته باشد. به نوشته سایت پونتو دی بریک چنین اتفاقی از ۱۶ سال پیش رخ نداده بود. در طول این سال‌ها حداقل راجر فدرر، رافائل نادال و یا جوکوویچ به یک چهارم نهایی یک گرند اسلم صعود کرده بودند. در سال ۲۰۰۴ نادال روزهای نخست دوران حرفه‌ایش را تجربه می‌کرد. جوکوویچ در تورنمنت‌های چنلنجرز حضور داشت و فدرر در دور سوم رولان گاروس مغلوب کوئرتن شد. اکنون پس از برگزاری ۶۴ تورنمنت گرند اسلم هیچ یک از "سه تنیسور بزرگ" را در یک چهارم نهایی نخواهیم دید. همچنین برای نخستین بار از سال ۲۰۱۶ قهرمان از میان این سه تنیسور نخواهد بود. استن واورینکا آخرین کسی بود که توانست فاتح یک گرند اسلم شود. تنیسور سوییسی در فینال اپن آمریکا توانست با شکست جوکوویچ قهرمان شود.

اخراج مرد شماره یک جهان علاوه بر این موجب خواهد شد اپن آمریکا یک قهرمان جدید در بخش مردان داشته باشد. هیچ یک از تنیسورهای حاضر در رقابت‌های امسال تجربه قهرمانی در این رقابت‌ها را نداشتند. تنها دومینیک تیم و دنیل مدودف به فینال صعود کرده‌اند. دو تنیسور چون در یک طرف جدول قرار دارند حداقل در نیمه نهایی به هم برخورد خواهند کرد و این رقابت‌ها یک فینالیست جدید هم خواهد داشت. باید دید یکشنبه کدام تنیسور ها برای فتح دومین گرند اسلم در ورزشگاه آرتور اش تلاش خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار