رییس انجمن صادرکنندگان اصفهان گفت: تامین مواد اولیه یکی از مسائل و مشکلات اصلی امروز صادرکنندگان این استان است.
کد خبر: ۸۹۶۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 06 September 2020

محمد امینی اظهارداشت:صادرکنندگان بدلیل تامین نشدن مواد اولیه و تخصیص نیافتن ارز که نمی توان این ۲ را از یکدیگر تفکیک کرد با مشکل جدی مواجه شده‌اند.

وی ادامه داد: صادرکنندگان اصفهان در جلسات به مشکل تامین مواد اولیه بواسطه تخصیص ارز اشاره دارند و  به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با این مشکل مواجه  هستند.

رییس انجمن صادرکنندگان استان اصفهان افزود: صادرات و واردات لازم و ملزوم یکدیگر هستند و باید این کارها بطور همزمان انجام شود.

وی اضافه کرد: صادرکنندگانی که مواد اولیه مورد نیاز خود را وارد می‌کنند نیازمند نگاه ویژه دولت هستند.

 امینی خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات کشور ما برای صادرکنندگان خرد و کلان یکی است در صورتی که این ۲ باید از یکدیگر تفکیک شوند.

وی بیان کرد: امروز برای صادر کنندگان کلانی نظیر صنایع پتروشیمی که کالای خود را پیش فروش می‌کنند و صادرکننده‌ای که هزار دلار صادرات دارد، یک قانون وجود دارد.

رییس انجمن صادرکنندگان استان اصفهان گفت: هیچ جای دنیا اینطور نیست و باید تفاوتی بین صادرکننده کالای خرد با صادر کننده کلان و کالاهای مزیت دار وجود داشته باشد.

وی اظهارداشت: از مسوولان تقاضا داریم این مساله را در نامه نگاری های خود مورد توجه قرار دهند و تا زمانی که این موارد حل نشود مسائل و مشکلات صادرکنندگان حل نشده باقی خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار