کد خبر: ۸۹۶۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 06 September 2020

 

ترویج آموزه های دینی در مدارس اهتمام جدی آموزش و پرورش است

رشت - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: آموزش و ترویج آموزه های دینی در مدارس اهتمام جدی آموزش و پرورش است و در این ارتباط همکاری خوبی با حوزه دارد.

محمد رحمتی روز یکشنبه در جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان که با حضور علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: معلمان پرورشی و سایر معلمان به تربیت دینی و اسلامی دانش آموزان در مدارس توجه دارند.

وی با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید از روز گذشته همزمان با سراسر کشور در گیلان اظهار داشت: همه نهادها به دستگاه تعلیم و تربیت در این استان کمک می کنند که یکی از این نهادهای اثرگذار حوزه علمیه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: اگر چه به لحاظ فرهنگی ممکن است که نواقصی را به لحاظ نیروی انسانی در مدارس داشته باشیم اما حوزه علمیه در این ارتباط به آموزش و پرورش کمک می کنند.

وی با اشاره به نشست اخیر ویدئوکنفرانسی رهبر انقلاب با روسای آموزش و پرورش سراسر کشور بیان داشت: رهبر در سخنان خود در این نشست ضمن تقدیر آموزش و پرورش و عنابت معلمان به موضوع پرورشی ارجاع ویژه دادند که امیدواریم دغدغه رهبری برطرف شود.

مدیر حوزه علمیه برادران نیز در این نشست در سخنانی با اشاره به بیماری کرونا در کشور و استان گیلان گفت: در دوران کرونا مباحث علمی تحت تاثیر منفی قرار گرفت و بیشترین تاثیرات ، اثرات معنوی در مدارس بود.

حجت الاسلام و المسلمین انصاری اظهار داشت: در این شرایط کرونایی مسایلی در مدارس از جمله نماز جماعت، قرائت قرآن و غیره که حضور می یافتند اکنون ممکن نیست.

وی با اشاره به نقش مهم مبلغان در مدارس افزود: آنچه که امروز مبلغان ما باید در مدارس توجه داشته و آن را انجام دهند پاسخگویی به شبهاتی است که احیانا دانش آموزان در عدم حضور در مدرسه و استفاده بیشتر از فضای مجازی برای آنان پیش آمده است.

جلسه کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش با علیرضا حاجیان زاده مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با آیت الله رسول فلاحتی به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۳۹۹ صبح امروز "شنبه" همزمان با سراسر کشور برای بیش از ۳۶۸ هزار دانش آموز گیلانی با حضور ارسلان زارع استاندار به صدا درآمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار