مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در ادامه از مردم درخواست کرد که کمک‌های خود به سازمان بهزیستی در ماه محرم را به سمت کمک‌های غیرنقدی هدایت نکنند.
کد خبر: ۸۹۱۴۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ 24 August 2020
مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان اعلام کرد: مراکز «مثبت زندگی» براساس تراکم جمعیتی جامعه هدف بهزیستی در مناطق تشکیل می‌شوند و در بستر وب به مددجویان خدمت رسانی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الله حاتمی اظهار کرد: این مراکز دو تفاوت اساسی با سایر مراکز ما دارند؛ یکی اینکه مراکز دیگری که الان فعال هستند معمولاً یک خدمت یا نهایت دو خدمت را ارائه می‌دهند به عنوان مثال مرکز مشاوره و خدمات روان شناختی فقط خدمات مشاوره‌ای انجام می‌دهد و مراکز توانبخشی نیز فقط خدمات توانبخشی ارائه می‌کنند، اما این مراکز قرار است ۲۲ خدمت سازمان بهزیستی را تحت وب یعنی به صورت مجازی ارائه و خدمات را در دسترس جامعه هدف قرار دهند.

وی ادامه داد: «مثبت زندگی» مراکزی هستند که قرار است براساس پراکندگی جامعه هدف در استان در جا‌هایی که تراکم جمعیتی دارند، راه اندازی شوند. این مراکز متناسب با جانمایی شهری در محلات تشکیل شده و تا سقف ۴۵۰ پرونده مددجویی به آن‌ها برای خدمت رسانی واگذار می‌شود.

 حاتمی افزود: از تمام مددجویان یک بانک اطلاعاتی داریم که در سامانه‌های ما مشخص هستند و براساس آدرس، کدپستی، شماره تلفنی که از آن‌ها ثبت کردیم و نقشه‌ای که داریم دقیقاً مشخص است در کدام نقطه شهر تراکم جمعیتی مددجویی بیشتر است.

مدیر روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان همدان یادآور شد: این مراکز با اولویت تراکم جمعیتی تشکیل می‌شوند و ما می‌خواهیم خدمت را در دسترس مددجویان قرار دهیم و از تردد‌های غیرضروری جلوگیری کنیم.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی استان همدان در ادامه از مردم درخواست کرد که کمک‌های خود به سازمان بهزیستی در ماه محرم را به سمت کمک‌های غیرنقدی هدایت نکنند.

حاتمی اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور جدیداً پویشی را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) تحت عنوان پویش «ایران همدل» برای دریافت کمک‌ها و نذورات غیرنقدی مردم در ایام محرم و صفر آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه «ایران همدل» یکی از بزرگترین پویش‌ها در این حوزه است، توضیح داد: کمک‌های هموطنان از طریق این پویش در بستر فضای مجازی به صورت متمرکز در سطح کشور جمع آوری می‌شود و پس از جمع آوری بین استان‌ها به تناسب هر مقداری که در استان جمع آوری شده، در اختیار مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آن استان قرار داده می‌شود.

حاتمی ادامه داد: هموطنان می‌توانند تا پایان ماه صفر، از طریق اپلیکیشن‌های آپ، ساپ و ۷۲۴ به پویش «ایران همدل» بپیوندند، اما راحت‌ترین و معتبرترین روش برای پیوستن به این پویش از طریق شماره گیری کد دستوری #۱۴* است.

وی در پایان با بیان اینکه از مردم درخواست داریم کمک‌های خود را به سمت کمک‌های غیرنقدی هدایت نکنند، خاطرنشان کرد: هم استانی‌های عزیز می‌توانند در صورت داشتن نذورات غیرنقدی، با مراجعه به ادارات بهزیستی سراسر استان، کمک‌ها و مساعدت‌های خود را در اختیار همکاران ما قرار دهند تا در اختیار مددجویان قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار