کد خبر: ۸۹۰۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۳ 22 August 2020

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خواستار توجه به بناهای تاریخی اسلامی و برجسته‌سازی شخصیت زنان مقاومت دفاع مقدس در استان خوزستان شد.

آیت الله محسن حیدری اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته «دفاع مقدس» هستیم ضمن گرامی داشت این هفته باید نمادهای دفاع مقدس چه رزمندگان، شهدا، ایثارگران، آزادگان و جانبازان و به خصوص قشر زن و شهدای این قشر که در هویزه، آبادان، دزفول، شوش، دشت آزادگان و… به شهادت رسیدند، شناسایی و به نسل‌های فعلی و آینده معرفی شوند.

حیدری افزود: چند سال پیش شهید «سهام خیام» به عنوان شهید نمونه کشوری معرفی شد که کار خیلی خوب و ارزنده‌ای بود.

وی تأکید کرد: نسبت به شهید «فرحه دبات» در شوش که نمادی از مقاومت زنان شهید است و یا شهید «مجیده نگراوی» در سوسنگرد که مقام معظم رهبری از وی تجلیل کرد، باید مورد توجه قرار گیرد و نمادی از آنها به صورت مجسمه ساخته شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: مسئولان ذی‌ربط باید دقت و همت کنند چرا که ساخت نماد و مجسمه از این بزرگواران مطالبه گری به حق است و در این راستا بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تلاش می‌کند مسائل مختلف را بنیان‌گذاری کند و قطعاً مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی همچنین در پایان به لزوم توجه به بناهای تاریخی اسلامی استان تأکید کرد و گفت: خواسته به حق دوستداران میراث فرهنگی این است که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری باید وظیفه‌اش را انجام دهد ولی متأسفانه اداره میراث فرهنگی در این زمینه فعالیت خوب و به جایی نداشته است و بیشتر از این باید چنین فعالیت‌ها را برای معرفی و احیا انجام دهد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار