درپنجمین جشنواره یل، تیر و تندر که در پیست پولاد کف شهرستان سپیدان در استان فارس برگزار شد، تیم خوزستان با دو مدال طلا و کسب 48 امتیاز عنوان قهرمانی این جشنواره را از آن خود کرد.
کد خبر: ۸۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 05 September 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا:رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان سپیدان اظهار داشت:در این جشنواره تیم استان فارس با 48 امتیاز و کسب یک طلا به مقام دوم رسید و استان کهگیلویه وبویر احمد با 40 امتیاز به مقام سوم دست یافت.
بیژن احمد پور ادامه داد: این جشنواره از عصر روز 12 شهریورماه جاری با شرکت 120 ورزشکار زن و مرد از هشت استان کشور شامل خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمان، چهارمحال و بختیاری، هرمزگان، فارس و بوشهر آغاز شد و به مدت دو روز ادامه داشت .
وی بیان کرد: در این جشنواره هفت استان با یک تیم و فقط فارس با دو تیم الف و ب شرکت داشت و ورزشکاران در رشته های سوارکاری، تیراندازی، کشتی، الختر (یه لنگه پا) و مچ اندازی با هم به رقابت پرداختند .
احمد پور، نتایج روز پایانی این رقابت ها در پنج رشته یاد شده را به شرح زیر اعلام کرد:

** کشتی
نتابج انفرادی منهای 80 کیلوگرم احد کوثری از فارس الف مقام اول را کسب کرد، محمد رضا مرادی از هرمزگان دوم و مجید کریمی از کهگیلویه وبویر احمد سوم شد .
کشتی +85کیلوگرم ، سلیم جوکار از کهگیلویه و بویراحمد اول شد، محمد رسول حسن وند از لرستان به مقام دوم رسد و میلاد
صادقی از کرمان رتبه سوم را کسب کرد.

** سوارکاری مردان
محمد حسین حکمی از هرمزگان اول، محمد شریفی از چهار محال و بختیاری دوم و محسن ملک نسب از فارس سوم شد.

** سوار کاری بانوان
رضوان گودرزی از فارس الف مقام نخست را کسب کرد، زهرا تابع بردبار از فارس ب دوم و مریم عاژ از کرمان سوم شد.

** تیراندازی مردان
نوربخش رئوفی از کهگیلویه و بویر احمد اول، سلیمان اسمی از خوزستان دوم و علی میرزایی از هرمزگان سوم شد.

** تیراندازی بانوان
رضوان فلاح از لرستان اول، زهرا حیدری از فارس ب دوم و اعظم بهرامی از خوزستان سوم شد.

** مچ اندازی بانوان
معصومه طهماسبی از خوزستان اول، سمیه میرزا پور از لرستان دوم و رویا باقری از فارس الف سوم شد.

** الختر (یه لنگه پا)
حسن رحیمی زاده و حسین مرادی و کیان کریمی از خوزستان اول شدند، فرشید احمدی حسین احمدی و هادی زرآبادی از کهگیلویه و بویر احمد به مقام دوم رسیدند و افشین علی و رشید خالدی از چهار محال و بختیاری در جایگاه سوم قرار گرفتند.
الختر، یکی از بازی های بومی، محلی ایران است که در بین روستاییان و عشایر رایج است، بازی الختر که خروس جنگی نیز نامیده می شود به صورت تیمی وگروهی قابل انجام است، توان جسمی و سرعت از مهمترین اصول این بازی است.
این بازی نیاز به لوازم و تجهیزات خاصی ندارد و هر تیم از پنح نفر اصلی و یک نفر ذخیره و همچنین سه نفر داور که یک نفر اصلی و دو نفر دیگر به عنوان کمک داوراست، تشکیل می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار