کد خبر: ۸۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸ 03 September 2015
آستارا - ایرنا - رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا از جریمه شدن 70 متخلف اقتصادی در سطح بازار توسط اداره تعزیرات حکومتی خبر داد و گفت : درج نکردن قیمت بر روی اجناس و گرانفروشی به ترتیب در صدر تخلف های بازاریان این شهرستان قرار دارد.
[درج نکردن قیمت و گرانفروشی در صدر تخلف های بازاریان آستارا قرار دارد]

به گزارش خبرنگار ایرنا ، بیژن خالق وردی پور روز پنجشنبه طی نشستی با کارکنان اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا افزود : در مرداد ماه سال جاری دو هزار و 349 مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی توسط بازرسان اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا به عمل آمد.
وی اضافه کرد : این بازرسی ها با هدف اعمال سیاست تنظیم بازار ، اصلاح نظام توزیع با محوریت عدالت گستری نظارت بر واحدهای توزیعی ، تولیدی و خدماتی به صورت جدی اجرا می شود.
وی اظهار کرد : متخلفان به میزان 71 میلیون و 899 هزار ریال از سوی اداره تعزیرات حکومتی جریمه شدند.
خالق وردی پور بیان کرد : این بازرسی ها با همکاری 10 بازرس اداره صنعت ، معدن و تجارت و اتاق اصناف شهرستان آستارا انجام شده است.
وی بیشترین تخلف بازاریان را عدم درج قیمت عنوان کرد و ادامه داد : گرانفروشی ، عدم صدور صورتحساب و کم فروشی از جمله دیگر تخلفات متصدیان واحدهای صنفی در شهرستان آستارا است.
وی با اشاره به انجام 42 مورد گشت مشترک با ادارات مختلف شهرستان آستارا در مرداد ماه ، اظهار کرد : در این مدت 46 مورد گزارش و شکایات مردمی ثبت شده است.
رییس اداره صنعت ، معدن و تجارت آستارا در ادامه از آغاز طرح نظارتی ویژه بازگشایی مدارس در آستارا خبر داد و بیان کرد : همه ساله با نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس اداره صنعت ، معدن و تجارت با همکاری سایر نهادها و دستگاه ها در راستای تنظیم بازار و کنترل قیمت ها اقدام به اجرای طرح نظارتی ویژه مدارس ، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می کند.
وی بازرسی از تمامی واحدهای صنفی مرتبط را در قالب این طرح به صورت جدی ذکر کرد و افزود : طرح نظارتی بازگشایی مدارس تا 15 مهر به منظور بازرسی و نظارت بر واحدهای صنفی عرضه کیف ، کتاب ، دفتر ، پوشاک مدارس و همچنین تمامی لوازم التحریری های شهرستان آغاز شده است.
خالق وردی پور با اشاره به اینکه در راستای اجرای هرچه بهتر این طرح ، اداره آموزش و پرورش ، تعزیرات و همچنین اتاق اصناف ، مشارکت ها و همکاری های لازم را با اداره صنعت ، معدن و تجارت انجام می دهند ، گفت : این طرح با اهداف جلوگیری از افزایش غیر قانونی و غیر متعارف قیمت کالاها به خصوص لوازم التحریر و دیگر کالاهای مرتبط با طرح ، کنترل و نظارت بر بازار ، ایجاد بستر مناسب برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم و رسیدگی سریع و به موقع به شکایات و گزارشات مردمی در حال اجرا است.
وی بیان کرد : با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان آستارا نظارت بر نرخ ایاب و ذهاب سرویس های مدارس و نیز بازدیدهای کامل و دقیق از تمامی مدارس غیر انتفاعی شهرستان و میزان و چگونگی اخذ شهریه های این مدارس نیز جزو برنامه های پیش بینی شده این طرح می باشد.
وی یادآور شد : شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی مراتب را با شماره تلفن 124 اداره صنعت ، معدن و تجارت اطلاع دهند.
شهرستان آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در 200 کیلومتری غرب رشت مرکز استان گیلان واقع شده و با حدود پنج هزار واحد تجاری که اغلب آنها در بازارچه ساحلی متمرکز شده است ، همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی است و یکی از 20 شهر گردشگرپذیر کشور به شمار می رود.ک/2

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار