مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اصفهان، کسری مخزن آب استان اصفهان را سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: برداشت های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده ای را در استان رقم زده که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.
کد خبر: ۸۷۹۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۵ 24 July 2020

مسعود میرمحمدصادقی کسری مخزن آب استان اصفهان را سالیانه ۴۰۸ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: در استان اصفهان ۳۵ محدوده مطالعاتی وجود دارد که ۲۷ منطقه آن ممنوعه است.

وی با تأکید بر این که حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون مترمکعب سالانه از چاه های مجاز و غیر مجاز در اصفهان برداشت می شود، خاطرنشان کرد: در استان حدود ۶۰ هزار حلقه چاه وجود دارد که از این تعداد حدود  ۴۰ هزار مجاز، ۱۰ هزار متر غیرمجاز و ۱۰ هزار فعال غیرمجاز است.

وی با بیان اینکه برداشت از چاه های غیرمجاز حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: برداشت های اضافی از مخازن آب مشکلات پیچیده ای را در استان رقم زده که علاوه بر افت آبخوان باعث فرونشست شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای اصفهان با تأکید بر اینکه بیشترین فرونشست در دشت مهیار شمالی ۵۰ سانتی متر است، افزود: به ترتیب دشت دامنه اصفهان با ۴۰ سانتی متر، برخوار ۳۵ سانتی متر و گلپایگان ۲۸ سانتی متر فرو نشست در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه فرونشست به دشت های اصفهان محدود نمی شود، تصریح کرد: در منطقه شهری اصفهان که آثار باستانی و تاریخی وجود دارند، فرونشست زمین سه سانتیمتر بوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار