سرپرست اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت:در حال حاضر 50 درصد تعاونی‌های موجود در استان غیرفعال هستند.
کد خبر: ۸۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۲ 02 September 2015

به گزارش تابناک خراسان شمالی،حسن نوری در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون اظهار کرد:هم اکنون از سه هزار و260 تعاونی موجود در استان نیمی از آنان غیر فعال هستند.

وی ادامه داد:به منظور احیای تعاونی‌های غیرفعال،طی سال جاری برای یک هزار نفر از مدیران و اعضای هیات مدیره تعاونی ها دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برگزار می شود.

وی با بیان این که اشتغال از طریق تعاون محقق می شود،ادامه داد:مدیریت صحیح در امر اشتغال زایی،تعاونی ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نوری با اشاره به هفته تعاون،افزود:برای نخستین بار سه تعاونی از خراسان شمالی به عنوان تعاونی های برتر و نمونه ملی در این هفته مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی خاطر نشان کرد:این تعاونی ها شامل تعاونی پارسیان سلامت گستر در زمینه خدمات درمانی و پزشکی،گلریز امین در ارتباط با فرش دستباف و تعاونی کامیونداران شهید بهشتی در حوزه حمل و نقل در سطح ملی اول شده اند.

نوری با اشاره به تعاونی های مسکن ومشکلات موجود در آنان،گفت:اعضای این تعاونی ها در موضوعاتی همانند قیمت تمام شده،استانداردهای فنی و عدم رعایت حداقل های مسکن و شهرسازی دچار اختلاف هستند.

وی ادامه داد:برای نخستین بار استانداری در این حوزه به منظور رفع مشکلات مردم با هزینه کرد اعتباراتی در جهت استفاده از ظرفیت کارشناس حقوقی برای مسکن های مهر دارای مشکل ورود کرده است.

نوری با اشاره به انتخابات در پیش رو طی سال جاری،خاطرنشان کرد:تشکل های زیر مجموعه اداره کار باید کار مدنی نه حزبی انجام دهند،بنابراین نباید از جامعه کارگری به عنوان یک ابزار در انتخابات سوء استفاده شود.

وی یادآورشد:طی امسال خراسان شمالی میزبان مسابقات جودوی کارگران کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار