به دنبال اعتراض به سخنرانی زیباکلام؛
مالک رضایی با بیان اینکه ضعف‌ها‌ و نقاط قوت در همه دولت‌‌های بر سر کار آمده بعد از انقلاب وجود داشته است، گفت: در مورد دولت سنگین و فربه ما یک فرآیند را طی کردیم که نمی‌توان دولت خاصی را مقصر دانست. این سخنان واقع‌بینانه مالک رضایی فرماندار دولت اصلاحات به مذاق عده‌ای از جمله شریفی معاون سیاسی امنیتی استاندار خوش نیامد و با برخی واکنش‌ها روبه‌رو شد.
کد خبر: ۸۷۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱ 02 September 2015

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از خبرگزاری فارس، از اردبیل، همایش «بایدها و نبایدهای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران بعد از توافق هسته‌ای» شامگاه سه‌شنبه با حواشی خاصی در این شهر برگزار شد.

* این جلسه بیش از چهار ساعت به طول انجامید و در آن صادق زیباکلام، مالک رضایی، افشار سلیمانی و علی علایی با محوریت سیاسی و اقتصادی به صورت مفصل سخنرانی کرده و در پایان نیز به سئوالات چند نفر از شرکت‌کنندگان پاسخ گفتند.

* زیباکلام درباره مبانی انقلاب اسلامی همچون استکبارستیزی، حمایت از محور مقاومت، اتخاذ سیاست منطقی در مقابله با آمریکای جهانخوار و دیگر معاندان نظام اسلامی به گونه‌ای صحبت کرد که با اعتراض‌های دانشجویان حاضر در جلسه روبه‌رو شد.

* در این همایش که با حدود یک ساعت تاخیر و به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار استان اردبیل در مجتمع فدک اردبیل برگزار شد دستاورد 12 ساله هسته‌ای ایران در دولت‌های گذشته مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفت به طوری که در ابتدا غلامرضا غاربی دبیر حزب اسلامی کار خوش‌آمدگویی و سخنان کوتاهی را ارائه کرده و سپس با دعوت از چهار متخصص حوزه‌های سیاسی و اقتصادی باید و نبایدهای دوران پساتحریم مورد سئوال و ارزیابی قرار گرفت.

* در این جلسه که برخی از مسئولان و مدیران اجرایی حضور داشتند معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز حضور پیدا کرده بود.

* در این مراسم قسمت‌هایی از سالن فدک که گنجایش 400 نفر را دارد خالی بود و زمان پخش کلیپی از دوران پیگیری مذاکرات هسته‌ای از دولت اصلاحات تا دولت روحانی به نمایش گذاشته شد حاضران در جلسه به هنگام مشاهده عکس رئیس دولت اصلاحات تشویق مکرری را انجام می‌دادند.

* مالک رضایی فرماندار نمین در دولت اصلاحات خود به عنوان مجری و بیان‌کننده سئوالات عمل کرده و مدیریت جلسه را بر عهده گرفت.

* صادق زیباکلام سخنرانی مفصلی را با محوریت مسائل اقتصادی، بایدها و نبایدها، طعنه زدن به دولت گذشته و اصولگرایان، شرایط پس از تحریم، دولت سنگین، فربه و پرهزینه و ... مطرح کرده و در برخی از مباحث خود از کلمات توهین‌آمیزی نیز استفاده کرد.

* یکی از تعابیر صادق زیباکلام که مورد اعتراض تعدادی از شرکت‌کنندگان نیز قرار گرفت « تعبیر محور مقاومت شبیه اظهارات علی گلابی است» بود که این اظهارات ناراحتی عده‌ای را نیز به دنبال داشت.

* افشار سلیمانی که سابقه سفیری ایران در آذربایجان در دوره اصلاحات را در کارنامه خود دارد به مباحث بین‌المللی و روابط خارجی و از منظر خود ایرادات دولت احمدی‌نژاد و به کما رفتن کشور در هشت سال گذشته اشاره کرده و گریزی نیز به مسئله بورسیه در دولت قبلی زد و مدعی شد که با علم و آگاهی از این مسائل سخن گفته و هیچ وقت سعی نکرده است احساسی عمل کرده یا سخن بگوید بلکه همیشه در پایه عقل و منطق سخن گفته است.

* محمدعلی علائی دیگر سخنران این همایش با زیر سئوال بردن فعالیت‌های هسته‌ای ایران و هزینه‌های سنگینی که چه قبل از تحریم و چه بعد از تحریم متوجه ایران شده است ضرورت تغییر ساختار حاکمیت و قدرت را بارها متذکر شده و اعلام کرد با این روند نمی‌توان موفق عمل کرد.

* مالک رضایی در سخنرانی خود با بیان اینکه ضعف‌ها‌ در همه دولت‌ها و نقاط قوت نیز در دولت‌‌های بر سر کار آمده بعد از انقلاب وجود داشته است، گفت: در مورد دولت سنگین و فربه ما یک فرآیند را طی کردیم که نمی‌توان دولت خاصی را مقصر دانست که این سخنان واقع‌بینانه مالک رضایی فرماندار دولت اصلاحات به مذاق عده‌ای از جمله شریفی معاون سیاسی امنیتی استاندار خوش نیامد و با برخی واکنش‌ها روبه‌رو شد.

* نکته قابل توجه در این جلسه اظهارات شریفی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل بود که به درآمدهای نجومی دولت احمدی‌نژاد اشاره کرد و مدعی شد معلوم نیست 30 درصد پول نفتی که در دوران احمدی‌نژاد به این کشور آمده است در کجا هزینه شده است.

* شریفی همچنین در حین سخنرانی خود با طعنه زدن به اظهارات مالک رضایی در مورد سنگین و فربه بودن دولت گفت: باید کسی از دولت چاق و فربه سخن نقدی بر زبان براند که خود نان‌خور دولت نباشد و از بیرون ایستاده و دولت سنگین و چاق را نقد کند نه اینکه همه ما حقوق بگیر دولت هستیم.

 مالک رضایی نیز در پاسخ به شریفی معاون سیاسی استاندار گفت: مگر قرار است یک پیمانکار از بیرون بیاید و بیماری و ضعف دولت را تشخیص دهد. ما به عنوان حقوق بگیران دولت فرزندان این دولت هستیم و باید کارهای او را آسیب شناسی کنیم سخن شما به این می ماند که فرزندی بگوید پدرم مریض است و یکی به او ایراد بگیرد و بگوید تو چرا می گویی پدرم مریض است بگذار دیگران بگویند!

زیباکلام مدعی رسیدن ایران و آمریکا به نقاط مشترک شد

* در این نشست چهار ساعته سخنان تندی نیز از زبان برخی از سخنرانان مطرح شد صادق زیباکلام به نکته قابل تاملی اشاره کرد و مدعی شد ایران با آمریکا در شرایط کنونی به یک نقاط مشترک رسیدند که این نقاط مشترک می‌تواند زمینه تقویت روابط آنها را به شکل روزافزون فراهم کند.

* زیباکلام در پاسخ به سئوال منطقی یکی از دانشجویان با لحنی طلبکارانه گفت که شما در چنین جلساتی حق اعتراض و سئوال ندارید هرگاه شما اصولگرایان در تلویزیون‌ ملی به بنده اجازه سخنرانی دادید آنگاه حق اعتراض و سئوال از من را دارید که این اظهارات زیباکلام فضای تنشی جلسه را متشنج‌تر کرد.

* یکی از دانشجویان حاضر در جلسه که به سخنرانی صادق زیباکلام و برخی توهین‌ها و اظهارات عجیب او اعتراض می‌کرد با رفتار تند عده‌ای از جوانان شرکت‌کننده در جلسه که خطاب به وی می‌گفتند «سرجایت بشین حرف نزن» مواجه شد که فضای تنشی خاصی در سالن جلسه ایجاد کرد اما مسئولین جلسه اجازه ندادند تا برخورد فیزیکی بین عده‌ای از جوانان به اصطلاح اصولگرا و اصلاح‌طلب رخ دهد و این تنش با پادرمیانی عده‌ای خاتمه یافت.

* مالک رضایی در پاسخ به سخنان طعنه‌آمیز شریفی گفت: باید خود دولتمردان و کارگزاران، دولت را مورد نقد و تحلیل قرار دهند و نباید انتظار داشته باشیم که یک پیمانکار بیاید از دولت سنگین یا ناکارآمد گلایه کند، چراکه دولت سنگین و ناکارآمد مزاحم توسعه است.

* در این مراسم از هر چهار سخنران این همایش با اهدای لوح سپاس از سوی حزب اسلامی کار استان اردبیل قدردانی شد و صادق زیباکلام در میان صحبت‌ها و سئوالاتی که حاضران از او می‌کردند از سالن جلسه خارج شد.

* در این همایش با آب سرد و نشریه آرتا از شرکت‌کنندگان پذیرایی می‌شد.

* عده‌ای از حاضرین در این همایش که طاقت تحمل زمان بیش از چهار ساعت را نداشتند سالن را زودتر ترک کردند.

به گزارش تابناک اردبیل، استان اردبیل که کمتر شاهد برگزاری چنین همایش‌هایی سیاسی است، در دو سال پی در پی توسط احزاب اصلاح‌طلب ضمن دعوت از زیباکلام چنین مباحثی را مطرح می‌کنند که این موضوع جای تامل دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
عجب همایشی بود بخدا
خوب همدیگر را به چالش کشیده بودند
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
مالک رضایی به صورت کاملا منظم و منسجم جلسه را مدیریت کرد.انصافا که یکی از نابغه های سیاسی استان ما هستند ایشان.
اقادایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
اقای شریفی به جای حمله به منتقدین& نگاهی به انتصابات دولت داشته باشند که صدای همه را در اورده است. نمونه اخر ان انتصاب یک لیسانس حق التدریس به فرمانداری نمین بود که موجب خشم مردم ان منطقه شده است!!!!!!!!!!!!!!!!
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
جلسه عالی و پرباری بود. جا داره از این جنس جلسات بیشتر برگزار بسه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
شریفی از مدیران باسوادوروشنفکر استانمان میباشد وجود چنین افراد روشنفکردراستان موجب رشدفکری وازبین رفتن تنگ نظری دربین مسولین استانی خواهدشد بی جهت مدیران لایق منطقه راتخریب نکنیدکه ضرران به خودمان برمیکرددنکاهی به تبریز بکنید که چطورازمدیران ارشد وروشنفکردرراستای پیشرفت استفاده میکند پس بیاید مدیران خوش فکر وباسوادمان رابی جهت تخریب نکنیم
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آقای شریفی معاون سیاسی استاندرلازم است نقدراازخودشان شروع کنندعدم توجه به انتصابات دراستان باعث ناامیدی دربین طرفداران دولت روحانی شده است مثلا"درجهادکشاورزی استان اردبیل آقای شریفی بررسی نمایندببیندازطرفداران دولت روحانی دراین 2 سال چندنفرمنصوب شده است جزیکی ودونفربقیه ازحامیان وطرفداران وازستاداحمدی نژادهستندکه منصوب شده اندیا ابقاشدندوبه دوران مدیریت خودادامه می دهندآیازمان احمدی نژادمعاون سیاسی استانداراردبیل اجازه می دادحامیان دولت اصلاحات درمسئولیت باشندکه آقای شریفی اجازه داده است درجهادکشاورزی استان اردبیل همه طرفداران احمدی نژادوحتی اعضا ستاداحمدی نژاددرمدیریت ها حضورداشته باشد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۱
حسین جان , شما به این نکته توجه نکردی که نه تنها درجهادکشاورزی که البته بیشتر نمودعینی ندارد بلکه دراغلب ادارات اردبیل گروههای فشار اول مدیر کل یا رئیس سازمان را ازبین افرادبی خاصیت ونالایق اتخاب میکنند سپس مدیران تراز بعدی را به آنها تحمیل میکنندکه دراین میان احمدی نژادی را غالبندنه دولت فعلی
مهدی
|
United States
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آنچه که آقای رضایی در آن جلسه بر آن تاکید داشت کار آمد نمودن دولت برای بعد از تحریم بود ومی خواست در آن رابطه گفتگو شود اما هیچکدام از آقایان در آن رابطه حرفی برای گفتن نداشتند وفقط بر علیه دولت گذشته شعار دادند .ظاهرا عده ای سوزنشان در گذشته گیر کرده وملتفت نیستند که آینده ای هم وجود دارد
دولت هم دل خود را به این شیرین زبانیها ومجیز گوییها خوش کرده است .
نمینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
از نمین مایه نذارید آقای مالک رضایی را هر کی نشناسه نمین که میشناسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
باسلام اگر قراربود دولتمردان فعلی نیز مثل قبلی ها عمل کنند چه نیازی به تغییر ورای گیری بود مقایسه آقای شریفی با احمدی ظلم است مگه قرار بود دولت تدبیر بی تدبیر عمل کندشریفی انسان پاک وباشخصیتی است
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
آقای شریفی فکر می کرد وقتی میگویند وزن دولت سنگین و پر هزینه است یعنی اینکه امثال او وزن دولت را سنگین کرده است و ااز آن نظر به رضایی طعنه زد که آقای رضایی طعنه او را با طعنه دیگری پاسخ گفت
که نترس منظور من تو نیستی منظورم آن شرکتهای دولتی است که با چند صد میلیارد تومن اعتبار و هزینه دولتی هیچ عایدی جز ضرر برای مردم ندارند
این در خبر نیامده بود
اما در آنجا و پشت تریبون علاوه بر آن مواردی که شما نوشته آید از طرف رضایی مطرح شد
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
همایش بسیار پر محتوایی بود.مواضع مالک رضایی هم واقع بینانه و منطقی بود.برای من که یک آموزش بود.آقای شریفی هم قصدش فقط تخریب رضایی بود.
یکی از حضار همایش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۲
طعنه آقای شریفی به مالک رضایی!!!!!
به خدا خنده داره.ای کاش آقای شریفی از ایشون علم سیاست بیاموزند نه اینکه طعنه بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۴
ببین کار روزگار سیاسی اردبیل به کجا رسیده که شریفی به رضایی طعنه میزند .به کسی که یکساعت هم حاضر نشد با دولت احمدی نژاد کار کند وبا بیست وشش سال سابقه
اداره را ترک کرد نه اینکه مثل برخی تا از شیر مادر جدا شده اند چسبیده اند به شیر بیت المال .هی می مکند وسیر نمی شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۳
افسوس که من نتونستم برم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۷
اقای شریفی لطفا یک بررسی جامع نسبت به تغییرات بعداز شروع بکار دولت دراستان اردبیل داشته باشید ببینید چه کمکی به دولت کرده اید البته من نظر این نیست که هر فرد توانمند ولایق براساس خط سیاسی عوض شود ولی ضرورت داردافراد نالایق وچاپلوس که با رانتخواری ووارایه خدمات رانتی به بعضی هاکه موجب حیف ومیل بیت مال میشوند حتما باید جابجا شوند ونفرات همفکر دولت جهت کمک به دولت انتخاب شود البته خیلی دیر شده است سریعا افراد مخالف دولت باید جابجا شود وافرادنالایق دولت قبل با حمایت زیرکانه عوامل آنها بر سر کار ماندند
ياشار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۳۰
مثل اينكه اين آقاي شريفي مشكل شخصي با آقاي رضايي دارند و يا به وي حسادت مي كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار