آیا واقعا پروژه میدان قدس اشکال فنی دارد؟
تقاطع میدان قدس یکی از مسیرهایی در استان قزوین است که همیشه بارترافیکی زیادی را داشته است و از سوی دیگر موقعیت جغرافیایی خاص آن سبب شده است تا آینده ترافیکی این میدان با نقاط تیره ای همراه باشد از این روز دی ماه سال گذشته شهرداری قزوین در خصوص احداث تقاطع غیر همسطح قدس در این میدان اقدام کرد.
کد خبر: ۸۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸ 02 September 2015

به گزارش تابناک از قزوین، خبر احداث تقاطع غیر همسطح قدس در ماه گذشته از زبان معاون عمرانی شهرداری قزوین به گوش مردم رسید.

جواد حق لطفی معاون عمرانی شهرداری قزوین در مصاحبه با رسانه های قزوین مدت انجام پروژه را 30ماهه و با اعتبار 44 میلیارد تومان اعلام کرد.

در این پروزه 2 پل روگذر شمالی جنوبی و شمالی شرقی پیش‌بینی شده و پل دوم به ارتفاع 15 متر از روی پل اول و با روش‌های جدید سگمنتال و طراحی سازه بسیار زیبا احداث خواهد شد.

پروژه میدان قدس هم مانند بسیاری از پروژه های در حال ساخت شهرداری قزوین از نگاه منتقدان دور نماند و از ابتدای آغاز به کار این پروژه ایرادات فراوانی از اعتبارات کلانی که برای ساخت آن در نظرگرفته شد تا گروه پیمانکاری (خاتم الانبیاء) و جانمایی پل وحتی ضرورت ایجاد آن بحث هایی به میان آمد.

اما مسعود نصرتی شهردار قزوین در این بین به خبرنگار ما گفت: مجموعه شهری با یک تیم کامل تصمیم بر اجرای پروژه ها میگیرد از این رو هرکس که احساس میکند اشکلا فنی خاصی در این پروژه وجود دارد می تواند در جلسات ما شرکت کند و مشکلاتی که به نظر او وجود دارد را تحلیل و بررسی کنیم.

وی با اعتماد بر تیم های مشاوره تخصصی خود گفت: احداث این تقاطع ها با مشورت تیم های تخصصی صورت گرفته است و کوچکترین نقصی در این حوزه بر ما وارد نیست.

ماجرای انتقاد ها از این تقاطع غیر هم سطحاما ادامه داشت تا زمانی که چندی قبل عده ای از منتقدین با انتشار تصاویری از این تقاطع غیر همسطح در شبکه های مجازی از اشکال فنی بسیار بزرگی در این پروژه خبر دادند که اذهان عمومی را در خصوص هدر رفت این اعتبار عظیم شهر نگران کرد.

شایعات اختلاف سطح پروژه میدان قدس تا چه اندازه درست است؟


براساس گفته این دسته از منتقدین اختلاف سطح ایجاد شده بین دو قطعه این پل مشکلات عمده ای را برای مردم ایجاد خواهد کرد. این در حالی است که یکی از کارشناسان برجسته این حوزه در این خصوص به تابناک گفت: عکس هایی که از این تقاطعمنتشر شده است متعلق به قبل از نصب قطعه میانی است و مردم مطمئن باشند که با نصب قطعه میانی این اختلاف سطح به خودی خود رفع می گردد.

وی توضیح داد: این پل هیچ مشکلی ندارد و زمانی که آخرین قطعه نصب شود رگلاژ صورت میگیرد.

این کارشناس افزود: زمانی که با دقت به عکس پل توجه شود متوجه می شویم که تا قبل از اتصال نهایی طبیعی است فشار پل سبب شود تا کمی به سمت پایین حرکت کند که بعد از اتصل نهایی نیرو تقسیم شده و فشار به پایه های منتقل خواهد شد.

از سوی دیگر قرار گاه خاتم الانبیاء یا همان قرب با بهره گیری از ده ها گروه اجرایی و شرکت های تابعه و همکار تا کنون تعداد 1836 پروژه در رشته های تخصصی نظیر سد وبند ، شبکه آبیاری و زهکشی ، ابنیه مسکونی و اداری ، راه و ابنیه ، تونل و سازه های زیر زمینی ، بندر و سازه های دریایی ، خدمات مهندسی ، تاسیسات نفت-گاز و پتروشیمی ، مخازن و تصفیه خانه ، سازه های فلزی ، خدمات صنعتی ، حمل و نقل ، خطوط انتقال (نفت ، گاز ، آب و فاضلاب )، سازها و شناورها ، معدن و کشاورزی را به اتمام رسانیده و تعداد 288 پروژه دیگر را هم در دست اجرا دارد که بخشی از این فعالیت ها در مناطق محروم انجام می شود.

با نگاه به روند رو به رشد گروه های اجرایی قرب در اخذ گواهینامه استانداردها تاکنون اکثر گروهها موفق به اخذ استاندارد ISO-9001 و بعضی استانداردهای ‏ٍ‏‏‏ TS-29000و OHSAS-18001 گردیده و همچنین 'گروههای اجرایی قرب دارای 55 نوع پایه درجه یک در رشته های مختلف بوده که قرب را به عنوان یک پیمانکار توانمند در کشور مطرح و منجر به ارایه پروژه های مهمی مثل (خط انتقال گازعسلویه به ایرانشهر ، خط هفت متروتهران ، مجتمع پتروشیمی کاویان ، طرح توسعه بندر شهید رجایی ، بندر شهید بهشتی و ....) شده است . که این فعالیت های بی وقفه قرب منجر به ابلاغ فرماندهی کل قوا در سال1384مبنی بر «همکاری با دولت درکار سازندگی حتی به صورت بیش از گذشته اقدام شود.» گردید.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار