کد خبر: ۸۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۷ 28 February 2015

به گزارش تابناک ارومیه،با فرا رسیدن اسفندماه و نزدیک شدن به آغاز سال جدید،تب مسافرت در برخی خانواده ها بالا میگیرد.آنهایی که از وضع مالی مناسب تری برخوردار هستند به فکر مسافرتهای خارجی میافتند و آنهایی که بودجه سفر خارج را ندارند بدنبال مسافرت در داخل کشور و سر زدن به استانهای کشور هستند.

در این بین آژانس‌هاي مسافرتي يكي از شلوغ‌ترين مكان‌هاي شهر مي‌شود و بانك‌ها و صرافي‌ها بعد از آن در جايگاه دوم و سوم قرار مي‌گيرند.

شهر وان تركيه ‌که یک ساعت با شهر خوی فاصله دارد با وجود مشابهت‌هاي زياد فرهنگي، تاريخي، ‌رسوم و عقايد، ‌گوي سبقت را در سفرهای خارجی از شهروندان این منطقه ربوده است، ‌آنقدر كه امروز شهرهایی همچون وان و استانبول ترکیه و پاتایا و كوالالامپور مالزی محبوب‌ترين مقصد گردشگري نه تنها شهروندان، بلکه برخی از مسئولان خوی شده است.

رفتن به سفر خارج برای برخی خانواده ها حکایت از جایگاه اجتماعی بالاتر بوده و به همین خاطر نیز خیلی ها سعی دارند حداقل پاسپورتشان مهر خروج و ورود داشته باشد تا در صحبتهای بین دوستان و فامیل ،بعنوان یک امتیاز بالاتر مطرح گردد.

از سوی دیگر پوشیدن تولیدات ترک خود بنوعی نشان از وضعیت خوب اقتصادی است و حال اینکه اگر این خرید از خود ترکیه صورت بگیرد،امتیازی مهمتر و بهتر دارد.حال اینکه تعدادی حتی در خرید محصولات ترک ،از اجناس رده خارج و یا مشکل دار و از مد افتاده ترکیه استفاده میکنند اما همین که از ترکیه خرید کرده اند خود جای مباهات دارد.

در این ایام از سال، اگر نگاهی به تبلیغات تورهای مسافرتی بیندازیم مشخص می شود که برای مسافران محدودیتی برای اقامت وجود ندارد و هتل‌های ترکیه ظرفیت پذیرایی بیشتری از مسافران نوروزی ایرانی دارند و مسئولان گردشگری ترکیه گفته‌اند که سالانه آماده میزبانی از پنج میلیون گردشگر ایرانی هستند و این در حالی است که کشور ما بیش از گذشته نیاز به حمایت مردم از تولیدات داخلی و عدم خروج ارز از کشور دارد.

البته نباید از این نکته هم غافل شد که سفر بدون ویزا به ترکیه، شرایط مناسب آب و هوایی، مهیا بودن همه چیز متناسب با هر نوع سلیقه، تنوع اجناس مناسب برای خرید و برابری برخی هزينه‌های مسافرتی و اقامتی از عوامل اصلی مسافرت شهروندان خویی به ترکیه است.

لزوم استفاده از تولیدات داخلی در کنار مبارزه با پدیده قاچاق، دو مسئله فوق العاده تأثیرگذار در حیات اقتصادی کشور میباشد.

متأسفانه در طول یک‌سال گذشته برخی از دستگاههای دولتی و مدیریت شهری خوی نیز به مسئله اقتصاد مقاومتی بی توجهی کردند و کاری که باید انجام بگیرد، انجام نگرفت،

مسئولان باید برای قاچاق کالا هم فکری کنند چرا که با وارد شدن هر کالای خارجی، یک شغل از دست می‌رود و کارگری بیکار و آینده یک نفر تباه می‌شود و از طرفی رشد بی رویه قیمت‌ها که هر روز سفره خانواده متوسط را خالی می‌کند نیز باید مور توجه قرار گیرد و مهم تر اینکه بخش تولید در شرایط نامطلوبی قرار دارد و برخی از کارخانه‌های تولیدی در حال تعطیلی است و واقعیت هم این است که با سود بی‌رویه 22 تا 30 و حتی بالاتر از 30 درصد بانک‌ها کدام تولیدی می‌تواند شکل بگیرد.

در این راستا مردم هم باید کمک کنند تا تولیدات داخلی مصرف بشود و کارگر و کارفرما نیز کیفیت کالا را افزایش دهد و مسئولین شهرستان نیز بایستی با اجرای منویات مقام معظم رهبری در باب اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولیدات داخلی، بخش عمده دردها و معضلات شکننده در اقتصاد شهر را برطرف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار