آیین تشییع و تدفیبن سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون شنبه ۱۴ تیر در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۴ 03 July 2020

آیین تشییع و تدفیبن سیروس گرجستانی بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون شنبه ۱۴ تیر در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

به گزارش تابناک خوزستان، به نقل از خانه سینما آیین تشییع سیروس گرجستانی ساعت ۱۰ و سی دقیقه صبح شنبه -  ۱۴تیر - در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار می‌شود.

طبق پیگیری ایسنا، پیکر این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خانه ابدی، در طبقه دوم قبر «منوچهر حامدی» دفن می‌شود. 

سیروس گرجستانی متولد سال ۱۳۲۳ در بندرانزلی بود که از اواخر دهه ۴۰ فعالیت خود را در تئاتر آغاز کرد. او بیش از نیم قرن به فعالیت هنری پرداخت و در فیلم‌ها، سریال‌ها و تئاترهای زیادی کار کرده بود. فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» آخرین حضور این بازیگر در سینما بود که سال ۹۷ به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شد. «قانون مورفی»، «نهنگ عنبر ۲»، «پا تو کفش من نکن»، «شبکه»، «شکار خاموش»، «طوفان شن»، «آدم برفی»، «آپارتمان شماره ۱۳»، «زرد قناری»، «ساحره»، «یکی بود یکی نبود»، «تنوره دیو»، «دوران سربی»، «مسافر ری» و «آدمک‌ها» تعدادی از حدود ۴۵ فیلمی است که گرجستانی در سینما بازی کرده بود. وی همچنین در سریال‌های تلویزیونی هم حضور پررنگی داشت که «شاهرگ» جدیدترین کار او و تولید همین سال ۹۹ است.

از دیگر آثار این بازیگر در تلویزیون به «آنام»، «محکومین»، «جاده چالوس»، «نوار زرد»، «کلاه پهلوی»، «گاو صندوق»، «زن بابا»، «خوش نشین‌ها»، «دختری به نام آهو»، «صاحبدلان»، «متهم گریخت»، «یادداشت‌های کودکی»، «پشت کنکوری‌ها»، «شلیک نهایی»،‌ «همسران»، «کیف انگلیسی» و «هتل» می‌توان اشاره کرد که البته تعداد این مجموعه‌ها نیز قابل توجه است.

گرجستانی از دهه ۱۳۵۰ نیز در تئاتر روی صحنه  رفته بود و در نمایش‌های مختلفی همچون «آنتیگون» به کارگردانی جمشید ملک پور، «دکتر کنوک» به کارگردانی ایرج راد، «معرکه در معرکه» و «عشق آباد» و «دندون طلا» به کارگردانی داود میرباقری، «برگذر لوطی صالح»، «استر»، «محراب»، «دارالحکومه» به کارگردانی هادی اسلامی، «بکت» به  کارگردانی مجید جعفری  بازی کرده بود.

او ۱۲ تیر و در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی در بیمارستان شهید لواسانی تهران درگذشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار