کد خبر: ۸۶۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷ 01 September 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد به دنبال شیوع یک نوع بیماری با علائم خاص در روستای کره شهرستان دنا ۴۰ نفر از اهالی این روستا را راهی مراکز درمانی پاتاوه و شهر یاسوج کرد.

سفیر دنا: به دنبال شیوع یک نوع بیماری با علائم خاص در روستای کره شهرستان دنا ۴۰ نفر از اهالی این روستا را راهی مراکز درمانی پاتاوه و شهر یاسوج کرد.

این بیماری از یک هفته پیش در روستای کره شیوع پیدا کرد و افراد زیادی از تمامی سنین به این بیماری دچار شده اند.

از علائم این بیماری سردرد شدید به همراه کوفتگی و اسهال و استفراغ است که زمان بهبودی کامل آن بین یک هفته تا ده روز است.

در پی گزارشات مردمی در مورد شیوع این بیماری مراتب با رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا، رئیس آبفای روستایی شهرستان دنا و دهیار روستای کره در میان گذاشته شد.

عزیز الله پرنداور دهیار روستای کره، دلیل شیوع این بیماری را آب مصرفی غیر بهداشتی این روستا عنوان کرد و گفت: منبع ذخیره آب و شبکه لوله کشی این روستا فرسوده است و چندین دهه از ساخت و استفاده آن می گذرد و دیوارهای منبع ذخیره آب ترکیده است.

منبع ذخیره آب روستای کره

وی ادامه داد: توجه نکردن به کلرزنی مناسب و به موقع منبع ذخیره آب از طریق آبفای روستایی از مشکلات جدی آب مصرفی این روستا است و اهالی روستای کره به واسطه مصرف آب از این منبع دچار بیماری شده اند.

دهیار روستای کره افزود: بعد از شیوع این بیماری در روستای کره آبفای روستایی در یک اقدام ضربتی، منبع قدیم آب که عامل اصلی در شیوع این بیماری بود را از مدار شبکه آبرسانی روستا خارج و منبع ذخیره جدید آب که از ۶ سال پیش تا کنون آماده بهره برداری بود و اقدامی در این زمینه انجام نمی گرفت را وارد فاز شبکه آبرسانی روستا کرد.

ایرج کریمی رئیس آبفای روستایی شهرستان دنا بر خلاف اظهارات دهیار روستای کره گفت: به دلیل عدم آگاهی مردم و شایعه عامل این بیماری آب اعلام شده است و در زمان اعلام شیوع این بیماری در دو مرحله آب شرب روستا در آزمایشگاه مورد آزمایش قرار گرفته و آب شرب سالم و موردی نداشته است.

کریمی ادامه داد: دلیل عدم بهره برداری از منبع جدید آب از ۶ سال پیش تا کنون، مشکل پیمانکار در اجرای این پروژه بوده است.

آراسته رئیس شبکه بهداشت و درمان دنا در این ارتباط گفت: به دنبال شیوع این بیماری اکیپ درمانی در خانه بهداشت روستای گور گنجو مستقر شد و نمونه برداری انجام گرفت و علت بیماری هنوز مشخص نیست.

آراسته افزود: این بیماری از بیماری های فصلی است و احتمال ویروسی بودن بیماری وجود دارد و هم اکنون بیماری تحت کنترل و اقدامات مراقبتی و درمانی جهت پیشگیری از شیوع این بیماری انجام و آموزش های لازم جهت کلرزنی آب، میوه و سبزیجات به مردم آموزش داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار