فرار بزرگ یا درددل با خبرنگاران
تابناک: دکتر محمد سلطان حسینی، مدیر دانشگاهی دولت روحانی بود که در تاریخ 5 بهمن 1392 به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انتخاب شد و مدعی است کاری را قبول کرده که در آن تخصص دارد و آن را می شناسد!
کد خبر: ۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶ 01 September 2015

به گزارش تابناک اصفهان، دکتر محمد سلطان حسینی، مدیر دانشگاهی دولت روحانی بود که در تاریخ 5 بهمن 1392 به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان انتخاب شد و مدعی است کاری را قبول کرده که در آن تخصص دارد و آن را می شناسد!

با وجود اینکه که عده بسیاری او را مقصر شرایط نامناسب ورزش اصفهان می دانند، خودش اما می گوید در شرایطی این پست را قبول کرده که حساب های اداره کل بسته بود و هیچ راهی هم برای بازگشایی آن نبوده است، وی هم چنین مقصر زوال برخی هیئت ها را نیز همین کمبود بودجه و بسته بودن حساب های هیئت ها می داند.


در بخش زیر قسمتی از صحبت های سلطان حسینی در دومین نشست خبری وی را مشاهده می کنیم:

سلطان حسینی اظهار کرد: در دوران ابتدای حضور من در این اداره‌کل مشکلات بسیاری وجود داشت و ما با بحران انتخابات و اتمام دوران سرپرستی تعداد قابل توجهی از هیئت‌ها مواجه بودیم و حساب‌های اداره‌کل ورزش و جوانان مسدود شده بود و راهی نیز برای باز شدن آنها وجود نداشت، به همین دلیل مشکلات مالی بسیاری داشتیم.

"اصفهان از لحاظ سرانه ورزشی بیست و ششمین استان است!"

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه ما با مشکل سرانه پائین ورزشی استان نیز مواجه بودیم، تصریح کرد: در اصفهان ۳۰۰ پروژه نیمه‌تمام ورزشی وجود داشت که با اقدامات ما، باید این پروژه‌ها سر و سامان می‌گرفت و در کنار این موضوعات، شکایت‌هایی که از سوی افراد مختلف، به خصوص معارضان ورزشگاه نقش‌جهان از اداره‌کل انجام شده بود، کار ما را سخت کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره رتبه اصفهان در زمینه سرانه ورزشی بیان داشت: اصفهان در بین استان‌های کشور رتبه ۲۶ را در سرانه ورزشی به خود اختصاص داده و به ازای هر نفر، ۳۴ سانتی‌متر فضای ورزشی در استان اصفهان وجود دارد.


پاسخ سلطان‌حسینی به انتقادات نمایندگان

وی در پاسخ به سئوالی درباره انتقادات نمایندگان مردم اصفهان در مجلس از او و صحبت‌های نماینده مردم مبارکه درباره اینکه اصفهان به مدیرکل توانمندتری در حوزه ورزش و جوانان نیاز دارد، بیان داشت: به هر حال هرکس می‌تواند درباره عملکرد من نظر دهد اما باید بگویم کامران و اخوان، دو نماینده مردم اصفهان شب گذشته مرا به عنوان مدیر نمونه معرفی کرده و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بارها از من تقدیر کرده است.

سلطان‌حسینی با بیان اینکه تلاش ما حرکت در راستای شاخص‌های مختلف ابلاغی و مد نظر وزارت ورزش و جوانان است، گفت: سئوال من از شما این است که آیا فکر می‌کنید ما باید به جای توجه به شاخص‌های وزارت ورزش و جوانان، بر اساس شاخص‌های دیگران گام برداریم؟

**تکذیب موج استعفا های روسای هیئت های ورزشی**

وی با بیان اینکه هیچ موجی درباره استعفای روسای هیئت‌های ورزشی در استان اصفهان به راه نیفتاد، گفت: روسای هیئت‌های بولینگ، اسکیت، شمشیربازی و اسکی هر کدام به دلایل موجه استعفا دادند و اسماعیلی، رئیس هیئت بدمینتون اصفهان نیز بعد از مشکلاتی که به وجود آمد، خودش تشخیص داد که در هیئت نماند.

**از برنامه زمان‌بندی ساخت ورزشگاه نقش‌جهان عقب نیستیم**

سلطان‌حسینی درباره مسئله ورزشگاه نقش‌جهان و تکمیل این ورزشگاه اظهار داشت: این پروژه با کمک مسئولان مختلف در حال تکمیل است و هر هفته جلسات رفع مشکلات آن با حضور مسئولان برگزار شده و هر روز بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر کارگر در این ورزشگاه کار می‌کنند.

وی افزود: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته و بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، فعالیت‌های این ورزشگاه تا پایان سال اجرایی می‌شود و از برنامه زمان‌بندی ساخت ورزشگاه نقش‌جهان عقب نیستیم.

"از نظر فدراسیون ما اول کشور هستیم"

وی درباره ارزیابی‌های صورت گرفته درباره ادارات کل استان‌های کشور گفت: با اعلام وزارت ورزش و جوانان استان اصفهان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اصفهان تا پایان سال ۹۳ توانست رتبه اول را در بین ادارات ورزش و جوانان سراسر کشور به خود اختصاص دهد و با یک فاصله قابل توجه نسبت به جایگاه دوم، این جایگاه را ازآن خود کرد.

"اجازه نمی‌دهیم هرکس در انتخابات هیئت‌های ورزشی ورود کند"

مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان با اشاره به روند انتخاب روسای هیئت‌های ورزشی استان اصفهان گفت: ما با صحبت‌های انجام داده، رویکرد خود را بر استفاده از مدیران علمی در رأس هیئت‌های ورزشی استان مطرح کرده‌ایم و با توجه به این موضوع، شرایط را به گونه‌ای فراهم می‌کنیم که هرکس به خود اجازه ندهد در انتخابات هیئت‌های ورزشی ورود کند.

"نمی‌توانم قانون را تغییر دهم"

وی با بیان اینکه همه باید بر اساس قانون و بر محور قانون حرکت کنیم، افزود: به هر حال من نمی‌توانم قانون مجمع انتخاباتی هیئت‌های ورزشی را تغییر دهم زیرا هر قانونی باید اجرا شده و در مسیر خود حرکت کند.

با وجود این صحبت ها نکات بسیاری در این نشست بود که خبرنگاران و حاضران به آن اشاره کردند و تأکید داشتند که مدیرکل آنگونه که باید به این سوالات پاسخ نداده و به نوعی از پاسخ دادن به آن فرار کرده است.


برخی از این نکات

* پایان داستان نقش جهان و معارضین و مشکلاتش کی است؟

* چرا همه توان مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان و مسئولان مربوط بر ساخت ورزشگاه نقش جهان و مسائل حاشیه ای آن متمرکز شده است و سایر وظایف مدیرکل در مراتب بعدی قرار گرفته است؟

* با وجود اینکه وزارت ورزش و جوانان تأکید داشته که اصفهان استان اول کشور از لحاظ ورزش است، چرا باید این استان با چنین ظرفیتی بیست و ششمین استان از لحاظ سرانه ورزشی باشد؟

* چرا اداره کل ورزش و جوانان تأکید دارد از مدیران شهرداری و مدیران دولتی در هیئت ها استفاده کند و ورزش را به دست کسانی بسپارد که هدف و دغدغه اصلی آن ها ورزش نیست!

* چه کسی جوابگوی زوال فعلی برخی هیئت ها ورزشی است؟

* جایگاه ورزش همگانی کجاست و آیا ورزش همگانی به برگزاری چند همایش و برنامه در آخر هفته و قرعه کشی و جایزه دادن خلاصه می شود؟

البته شاید سرآمد تمام این نکات سوالات این سوال یکی از خبرنگاران بود که تأکید داشت " آقای مدیرکل چرا این پست را انتخاب کردید؟!" چرا که منطقا وقتی ورزش اصفهان با توان و ظرفیتی که دارد، با مشکلات جدی مواجه است فردی که مسئولیت آن را قبول می کند، باید جوابگو ظرفیت و انتظارات آن باشد، به همین دلیل وقتی مدیرکل این سمت را قبول کرده است، باید به انتظارات موجود نیز پاسخ دهد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
nader
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
بهمن 94؟؟؟
هر دورانی پایانی خواهد داشت و بهد از آن است ک درود میفرستند یا فحش می دهند!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار