مدیرکل دامپزشکی اصفهان گفت: ارزش صادرات محصولات فرآورده‌های دامی این استان در سه ماهه نخست سال جاری بیش از ۱۳ میلیون دلار بود.
کد خبر: ۸۶۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 22 June 2020

به گفته شهرام موحدی در سه ماهه امسال ۱۰ هزار و ۶۶۰ تُن انواع محصولات و فرآورده‌های دامی از استان صادر شد.

وی با اشاره به اینکه مرغ، تخم مرغ، ماهی، میگو، خامه، پنیر، خامه پاستوریزه و استریل، عسل، پای مرغ، پنجه مرغ، هزارلا، پودر آب پنیر، کنسانتره شیر و روغن صنعتی طیور  از جمله محصولات صادراتی استان بوده افزود:صادرات هر گونه فرآورده خام دامی و محصولات لبنی بدون مجوز دامپزشکی ممنوع است و برای تجارت جهانی باید دارای گواهی سلامت دامپزشکی را داشته باشد.

وی اضافه کرد: ۶۵ درصد صادرات خامه کشور به روسیه توسط استان اصفهان انجام می شود.

موحدی اضافه کرد: ظرفیت های نهفته ای برای صادرات غیر نفتی در استان اصفهان وجود دارد چرا که تا کنون هیچکدام از محصولات و فرآورده های خام دامی صادراتی از استان اصفهان برگشت داده نشده است.  

وی در مورد کشورهایی که فرآورده های خام دامی به آنها صادر می شود توضیح داد: محصولات و فرآورده‌های خام دامی از این استان به کشورهای عراق، افغانستان، قطر، ترکیه، گرجستان، ویتنام، میانمار، هنگ کنگ و روسیه صادر می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: ۲ میلیون ۱۶۳ هزار کیلوگرم پنجه مرغ در سه ماهه نخست سال جاری و سال گذشته نیز سه میلیون و ۴۷۴ هزار کیلوگرم از این محصول با نظارت بهداشتی اداره کل دامپزشکی از این استان به خارج از کشور صادر شد.

وی خاطرنشان کرد: ۲۵۲ هزار کیلوگرم پای مرغ  و ۴۵۳ هزار و ۸۹۶ کیلوگرم آلایش خوراکی مرغ امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد که با تلاش تولیدکنندگان و تسهیل در ارایه خدمت به متقاضیان در راستای تحقق شعار جهش تولید، صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش چشمگیری پیدا کرده ‌است.

موحدی ادامه داد: ۲ میلیون ۶۸۷ هزار و ۳۳۰ کیلوگرم تخم‌مرغ در بهار امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان اصفهان به خارج از کشور صادر شد که در قیاس با مدت مشابه قبل صادرات این محصول رشد خوبی پیدا کرده است.

وی یادآورشد:پارسال در مجموع سه میلیون ۱۸۷ هزار و ۹۴۰ کیلوگرم تخم‌مرغ  با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان تصریح کرد: خط قرمز حوزه دامپزشکی بهداشت و سلامت جوامع انسانی است و نظارت بر مواد غذایی یکی از فعالیت های اصلی این سازمان محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: ۹۹ درصد گوشت مصرفی هموطنانمان در استان از کانال پیش سرد عبور می‌کند و سال ۹۸ هیچ مورد فوتی از تب کریمه کنگو در استان گزارش نشد.

موحدی با بیان اینکه سال گذشته اعتبار آموزشی به اداره کل دامپزشکی اصفهان اختصاص پیدا نکرد اضافه کرد: باید اعتبارات آموزشی را پایدار و مستمر کنیم و از دیگر بخش ها کمک بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری همواره مقدم بر درمان است و برای پیشگیری نیاز به آموزش وجود دارد.

مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان گفت:با همکاری تشکل ها و اتحادیه های مرتبط، از ۱۹ ماهه گذشته تا کنون موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در اصفهان گزارش نشده است اما این بمعنای از بین رفتن ویروس در استان نیست و این ویروس هر لحظه پشت در مرغداری‌ها آماده برای حمله است.

وی ادامه داد:رصد شبانه روزی برای جلوگیری از ورود این ویروس به استان در حال انجام است و کوچکترین اهمال بهداشتی موجب ورود دوباره این ویروس به مرغداری‌های استان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار