کد خبر: ۸۶۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 21 June 2020

 

 

 

تابناک خوزستان:

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در نشست خبری که امروز یکم تیرماه برگزار شد، با انتقاد از این که سیستم نظارتی در برخورد با قانون شکنان کرونایی وجود ندارد، عنوان کرد: نظارت بر اجرای مصوبه اجباری شدن ماسک بر عهده فرمانداری‌ها است و اگر اداره‌ای این مصوبه را اجرایی نکرد، مدیرکل آن اداره توبیخ می‌شود.

به گزارش تابناک خوزستان دکتر سیدمحمد علوی گفت: در جلسه روز گذشته ستاد استانی مدیریت کرونا در خوزستان، استفاده از ماسک در هر مکانی چه اداره و چه دیگر اماکن اجباری اعلام شد. افراد تنها در صورت داشتن ماسک اجازه ورود به پاساژ یا دیگر اماکن را دارند.

وی با بیان این که خوزستان تنها استانی بود که قبل از اینکه این بیماری وارد مملکت شود، آمادگی لازم را کسب نموده بود، اظهار داشت: ما در خوزستان از اوایل بهمن‌ماه سال گذشته فعالیت‌های ضد کرونا را آغاز کردیم. از جمله این فعالیت‌ها، غربالگری کارشناسان چینی در شرکت‌های پتروشیمی بود اما هنوز خبری از کرونا نبود. نخستین مورد کرونا در ایران ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته اعلام شد و ۳۱ بهمن‌ماه رسانه‌ای شد.

علوی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به میزان ایمنی مردم خوزستان به کرونا، تنها راه پیشگیری از ابتلا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون است اما مردم هنوز در تجمعات حضور پیدا می‌کنند.  اگر نتوانیم مردم را متقاعد کنیم که در چنین مراسمی شرکت نکنند، قادر به کنترل بیماری نخواهیم بود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: در ابتدای شیوع کروناویروس می‌گفتیم که مردم نباید از ماسک استفاده کنند اما اکنون متوجه شده‌ایم که مردم باید ماسک بزنند و توصیه می‌کنیم که حتی در منزل هم ماسک بزنند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به نقش بهداشت در خصوص بیماری های مشترک انسان و حیوان، عنوان کرد: ما ناظر هستیم و این بر عهده سازمان دامپزشکی است و به کمک شهرداری ها باید سازمان دهی کند و این در حالی است که شهرداری ها در زمینه ی ساماندهی و مقابله با سگ های ولگرد به تعهدات و وظایف خود عمل نمی کنند و ما از نظر ساماندهی سگ های ولگرد در بلاتکلیفی به سر می بریم که همین امر باعث به خطر افتادن وضعیت سلامت مردم شده است.

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار