حسن رحیمیان نخستین مدیرکل فرهنگ و هنر مازندران شب گذشته بر اثر بیماری درگذشت.
کد خبر: ۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳ 31 August 2015
به گزارش تابناک مازندران استاد حسن رحیمیان اولین مدیرکل فرهنگ و هنر استان مازندران، رئیس انجمن اهل‌قلم رامسر و مسئول شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان رامسر صبح دوشنبه دار دنیا را وداع گفت.
حسن رحیمیان که همه وی را با نام استاد رحیمیان صدا می‌زدند مردی با اخلاق، متواضع، صبور و پیگیر بوده است که همه رامسری‌ها و مرم منطقه وی را با این صفات به یاد می‌آورند.
اسفندماه سال 92 همایش نکوداشتی برای حسن رحیمیان در آمفی تئاتر هتل بزرگ رامسر برگزار شد که دوستداران و اهالی قلم و هنر در این همایش بزرگ که در آن آثار و فعالیت‌های آن مرحوم معرفی و تکرار می‌شد، شرکت کردند.
وی با سال‌ها تلاش و تحقیق در زبان رامسری، توانست کتاب زبان‌زدهای رامسر را به چاپ برساند که در سال 1383 دفتر یکم کتاب فرهنگ زبان‌زدهای رامسر(سخت سر) و در سال 1388 دفتر دوم آن چاپ شد که مورد توجه عموم مردم رامسر و منطقه قرار گرفت و جلد سه این کتاب هم توسط انتشارات معین از اردیبهشت 93 توزیع گشته است.
استاد حسن رحیمیان متولد 1309 رامسر دارای مدرک فوق‌لیسانس فلسفه و علوم تربیتی، بودند
و سالهای سال در گوشه و کنار کشور به فرهنگ و هنر خدمت کرد و مدتی نیز رئیس اداره فرهنگ و هنر در گرگان و شیراز نیز بوده است. رئیس شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد رامسر، رئیس هیئت‌امنای انجمن دوستداران میراث فرهنگی رامسر، دبیر انجمن اهل‌قلم رامسر، رئیس هیئت‌مدیره کانون توسعه رامسر نیز از دیگر سمت های استاد رحیمیان بوده است.
 زمان آیین تشییع این مرد فرهنگ و هنر فردا سه‌شنبه ساعت ۱۶ بعدازظهر در رامسر برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار