استاندار گفت: فضا‌های آموزشی استان قزوین فرسوده است و برای نوسازی مدارس استان با کمبود امکانات و منابع مالی روبه رو هستیم.
کد خبر: ۸۶۳۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲ 16 June 2020

 

 فرسودگی فضا‌های آموزشی استان قزوین

 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین ، جمالی پور، استاندار قزوین در نشست پیگیری مصوبات سفر رخشانی مهر، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان گفت: اعتبارات استان قزوین پاسخگوی تأمین نیاز‌های استان نیست چرا که ۸۵ درصد از بودجه استان از اعتبارات ملی تأمین می‌شود.

استاندار با بیان اینکه ناوگان آموزشی استان قزوین فرسوده است، خاطرنشان کرد: در زمینه نوسازی مدارس استان با کمبود امکانات و منابع مالی روبه رو هستیم.

استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز

رخشانی مهر، رئیس سازمان تجهیز و نوسازی مدارس کشور هم بر استفاده از ظرفیت خیران مدرسه ساز برای تأمین فضای آموزشی استاندار در استان قزوین تأکید کرد و گفت: سال گذشته خیران استان قزوین ۲۵ میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس کمک کردند و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس هم معادل آن یعنی ۲۵ میلیارد تومان بودجه اختصاص داده است.

وی افزود: تعمیر و نگهداری مدارس بر عهده آموزش و پرورش است و سازمان نوسازی و تجهیز مدارس، تنها کار ساخت و بازسازی مدارس را در دستور کار دارد.

مدارس استان قزوین نیازمند سیستم گرمایشی استاندارد

جوانبخت، مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان هم گفت: هزار و ۱۷۰ کلاس درس استان قزوین نیازمند استانداردسازی سیستم گرمایشی است.

وی افزود: برای نوسازی سیستم گرمایشی مدارس استان ۴۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جوانبخت خاطرنشان کرد: سال گذشته خیران استان ۲۵ میلیارد تومان برای تجهیز و نوسازی مدارس استان اهدا کردند و در حال حاضر ۱۳۶ پروژه نیمه کاره و یا در دست اجرا در استان وجود دارد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: هزار و ۸۰ کلاس درس در استان، استاندارد سازی و هزار و ۴۲۰ کلاس هم مقاوم سازی شده است.

وی افزود: هزار و ۲۹۲ کلاس درس فرسوده هم در استان تخریب شده است.

تأمین بودجه نوسازی مدارس

رحمانی، معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه هم بر پیگیری تأمین بودجه نوسازی مدارس از وزارت کشور، تأکید کرد.

پیگیر تأمین اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس

عباس پور، نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: در مجلس هم در کمیسیون آموزش و پژوهش، پیگیر تأمین اعتبارات نوسازی و تجهیز مدارس استان هستیم.
منبع : مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار