کد خبر: ۸۶۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 14 June 2020
پادیاب از اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی به مساحت هزار و ۲۵۰ هکتار در شهرستان صومعه سرا خبر داد.
 

 

«احمد پادیاب» با تبریک هفته گرامیداشت جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: طرح تجهیز و نوسازی اراضی سنتی شهرستان صومعه سرا در مساحت هزار و ۲۵۰ هکتار اجرا شد.



مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صومعه سرا تصریح کرد: این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات ملی در روستاهای میانده، دهنده و گوراب زرمیخ  انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه تمامی اراضی به‌موقع تحویل کشاورزان شد و زیر کشت برنج رفت، تصریح کرد: صومعه‌سرا ۲۸ هزار هکتار شالیکاری دارد و دومین تولیدکننده برنج در گیلان است.



پادیاب اذعان کرد: تاکنون ۱۴ هزار هکتار از این طرح تجهیز شده است که امکان ورود ماشین‌آلات کشاورزی به مزارع فراهم‌شده و مدیریت مزرعه توسط کشاورزان به‌راحتی انجام می‌شود.



وی در ادامه از اعطای ۱۶میلیارد تومان تسهیلات در جهت مکانیزاسیون کشاورزی این شهرستان طی سال گذشته خبر داد و گفت: با توجه به وجود بیش از ۴۰ واحد بانک نشا در سال زراعی جاری کشت مکانیزه برنج به ۸۰ درصد رسید.



پادیاب بابیان اینکه مکانیزاسیون در کاهش هزینه‌های تولید نقش به‌سزایی داشته است تصریح کرد: این عدد نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.



وی در ادامه در خصوص تعمیق و بازسازی ۱۶۰ هکتار از آب‌بندان‌های صومعه سرا افزود: این شهرستان در تامین آب زراعی سال جاری مشکل ندارد.



 پادیاب ادامه داد: تعداد ۳۲ پهنه از آب‌بندان های روستاهای تابعه این شهرستان به مساحت ۱۶۰ هکتار تعمیق بازسازی و بازوسازی شده‌اند.



وی با اشاره به اینکه حدود چهار میلیون متر مکعب آب جهت تامین آب زراعی شالیزارها ذخیره شده است گفت: برای اجرای این پروژه‌ها مبلغ چهار میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.



گفتنی است، ۲۱ لغایت ۲۷ خرداد هفته جهاد کشاورزی با شعار «جهاد كشاورزی، جهش توليد، امنيت غذايی» نام‌گذاری شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار