کد خبر: ۸۶۲۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 13 June 2020

پناه، معاون وزیر کار:

بیمه اجتماعی روستایی ظرفیت ارزشمندی است 2

تابناک/معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را ظرفیتی بسیار ازشمند دانست و گفت: روستاییان و عشایر، قالی بافان، گلخانه‌داران و دیگر حرف وابسته به بخش کشاورزی و عشایری می‌توانند از این فرصت به‌خوبی استفاده کنند.

 

به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، غلامرضا پناه در اولین جلسه شورای هماهنگی سال 99 استان فارس که با حضور عسکری نماینده مردم شهرستان‌های داراب و زرین دشت، فرماندار داراب و زرین دشت، اعضای شورای هماهنگی استان و دیگر مسئولان شهرستان در سالن ارشاد داراب برگزار شد، در پاسخ به مطالبه مردم و مسئولین شهرستان‌های داراب و زرین دشت در خصوص بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان فارس 146 هزار خانوار روستایی را تحت پوشش بیمه درآورده و جزو استان‌های پیشرو است. این آمارها حاکی از مدیریت دلسوزانه و عالمانه صندوق در استان است.

 

پناه، خواستار استفاده کشاورزان و روستاییان از این ظرفیت ارزشمند بیمه ای شد و افزود: به گفته شیرکانی مدیرعامل صندوق، در مناطقی که فرمانداران، بخشداران و دهیاران خدمات صندوق را ترویج داده‌اند، موفق بوده‌ایم. بنابراین از فرماندار داراب و زرین دشت می‌خواهم تا با کمک بیش از پیش دهیاران و شوراهای اسلامی، از این فرصت به نحو مطلوب‌تری استفاده شود و برای تامین آینده روستاییان و عشایر عزیز کمک شود.

 

وی اذعان کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر با سرمایه گذاری دقیق و کارشناسی شده در بازار بورس توانسته در بین سایر بیمه‌های دولتی از تراز مالی مثبتی برخوردار باشد و انشاالله آینده درخشانی در پیش خواهد داشت.

 

حسن کمالی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان فارس نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد صندوق در این استان ارائه کرد و گفت: 202 کارگزار در استان فارس فرآیند جذب و نام نویسی جامعه هدف بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را انجام می دهند و در حال حاضر حدود 146 هزار خانوار روستایی و عشایری تحت پوش بیمه این صندوق قرار گرفته‌اند و بالغ بر7 هزار خانوار روستایی و عشایر استان فارس نیز از مزایای مستمری بهره‌مند شده‌اند.

 

وی تصریح کرد: هیچگونه محدودیتی به لحاظ سهمیه برای ثبت نام واجدین شرایط وجود ندارد و تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایری که بین 18 تا 50 سال سن دارند و تاکنون تحت پوشش هیچ سازمان بیمه‌ای قرار نگرفته‌اند، می‌توانند به عضویت صندوق درآیند و از خدمات آن برخوردار شوند.

 

کمالی همچنین با تشریح سطوح درآمدی گفت: برای اختصاص بیشتر سهم دولت باید فضای رقابت را با دیگر استان ها گسترش دهیم  و این امر محقق نمی گردد مگر با کمک بخشداران و دهیاران در حوزه اطلاع رسانی و ترویج خدمات صندوق.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار