رئیس بنیاد نخبگان هرمزگان:
رییس بنیاد ملی نخبگان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶ هزار صاحب فکر برتر در کشور شناسایی شده اند که از این تعداد، ۱۰۰ نفر نخبه هستند، تصریح کرد: سهم استان هرمزگان از این تعداد، ۶۰ نفر است و فرد نخبه ای در این استان وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 31 August 2015
به گزارش تابناک هرمزگان به نقل از خبرگزاری شبستان از بندرعباس، داوود صمصام پور در نشست خبری با اشاره به اینکه از مجموع افراد صاحب فکر برتر در استان، یک سوم را بانوان و دو سوم را آقایان شامل می شوند، اظهار کرد: از این تعداد، 98 درصد در مقاطع کارشناسی به بالا و 40 درصد در مقطع دکترا می باشند.
  
 وی با بیان اینکه صاحبان فکر برتر تحت حمایت بنیاد ملی استان هرمزگان از بین دانش آموزان، دانشجویان، اعضای هیات علمی و کارمندان انتخاب شده اند و بیشترین فراوانی در مراکز دانشگاهی است، گفت: بسیاری از خدمات بنیاد به صورت آنلاین ارائه می شود و این خدمات متناسب با نوع و جنس نخبگی متفاوت است.
 
  این مقام مسئول، در تعریف واژه نخبه و همچنین صاحب فکر برتر، عنوان کرد: نخبه، فرد برجسته ای که دارای ویژگی های خاص نظیر بهره مندی از هوش و استعداد ذاتی، واجد خبرگی و تخصص در حوزه ای خاص و اثرگذاری کم نظیر است.
  
 وی با بیان اینکه صاحب فکر برتر، فردی است که در مرحله کسب خبرگی قرار دارد ولی به مرحله اثرگذاری نرسیده است، برنامه ریزی و سیاست گذاری برای شناسایی، هدایت، حمایت مادی و معنوی، جذب، حفظ و به کارگیری، پشنیبانی و توانمندسازی در راستای ارتفاع تولید علم، فناوری و توسعه علمی متوازن کشور و جایگاه برتر علمی فناوری و اقتصادی در منطقه براساس سند چشم انداز کشور در افق 1404 از جمله اهداف تشکیل بنیاد ملی نخبگان است.
 
 صمصام پور در ادامه با اشاره به اینکه واژه ای به نام عضو در بنیاد ملی نخبگان وجود ندارد و حمایت های مادی و معنوی بنیاد از صاحبان فکر برتر در صورت پویایی افراد استمرار می یابد، به راههای ورود افراد به بنیاد اشاره کرد و افزود: کسب رتبه برتر المپیادهای دانش آموزی ملی و جهانی، کسب رتبه برتر در آزمون های سراسری ورودی کشور، کسب رتبه برتر المپاد دانشجویی و کسب رتبه برتر را آزمونهای سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون جامع پیش کارورزی از ملاک های تشخیص فرد صاحب فکر برتر است.
 
 وی، دستیاری در رشته پزشکی، دندان پزشکی  داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی، کسب عنوان دانشجویی ممتاز دانشگاها، کسب عنوان دانشجوی نمونه کشوری، برگزیده شدن در جشنواره علمی پژوهشی فن آوری، برگزیدگان مسابقات قرآنی، برگزیدگان هنری و ادبی، برگزیدگان مسابقات ملی و جهانی مهارت را از دیگر آیتم های افراد صاحب فکر برتر برشمرد.
 
 صمصام پور با بیان اینکه بنیاد ملی نخبگان به عنوان اتاق فکر و کانون تدبیر در کشور به صورت هیات امنایی و زیر نظر رییس جمهور اداره می شود، تصریح کرد: نخبه، بار معنایی و حقوقی دارد و برگزاری نشست با برگزیده های استان ها در سفرهای استانی رییس جمهور تحت عنوان نشست با نخبگان، ظلم آشکار به افراد نخبه است.
 
  وی افزود: بهتر است که عنوان این گونه نشست ها به دیدار رییس جمهور با برگزیده ها و یا صاحبان فکر برتر در حوزه های مختلف اقتصادی، صنعتی، فرهنگی، هنری، ورزشی و ... تغییر یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار