کد خبر: ۸۶۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰ 10 June 2020
 

تابناک/نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: اکنون دنیا به این باور و نتیجه رسید که آمریکا شیطان بزرگ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در گیلان شب گذشته در جلسه تفسیر آیه ۲۲ سوره حدید قرآن گفت: هیچ مصیبتى در زمین و نه در جسم و جانتان به شما نرسد، مگر آن که پیش ازآنکه آن را پدید آوریم در لوحى ثبت است، همانا این امر بر خداوند آسان است.

او افزود: این آیه پاسخ به بعضی از پرسش‌هایی محسوب می‌شود که در دل تمام آدم‌ها حتی مسلمانان شیعی وجود دارد و آن این است که چه توجیهی برای بلاها، مصیبت ها، درد‌ها و رنج‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید، داریم.

امام جمعه رشت به فلسفه ایجاد بعضی از گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: یکسری از گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها در کره زمین و جان انسان‌ها به وجود می‌آید که از قبل در لوح محفوظ ثبت و ضبط است و باید تحقق پیدا کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه وجود بعضی گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها در روی زمین و همچنین رنج‌ها برای بشر حتمی است، ادامه داد: یکسری دیگر از گرفتاری‌ها و مصیبت‌ها به دست بشر به وجود می‌آید که عمل، رفتار و گفتار انسان‌ها در آن نقش دارد و در کتابی نوشته نشده است.

او فسادی که در خشکی و دریا به وجود می‌آید را به سبب اعمال زشتی دانست که مردم مرتکب می‌شوند و گفت: بعضی بلا‌ها و گرفتاری‌ها که در زمین به وجود می‌آید معلول عمل انسان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه یکسری بلا‌ها ناشی از گناهان مردم است، افزود: ناشکری، اسراف و بی عفتی موجب ایجاد بلا در جامعه می‌شود.

آیت الله فلاحتی با اشاره به آشفتگی دنیای غیر اسلام بیان داشت: ۴۲ سال است که ملت ایران فریاد می‌زنند سران آمریکا و کشور‌های اروپایی ظالم هستند و امروز ملت‌ها به این باور رسیدند.

رهبران آمریکا، اروپا و عربستان را نخستین دشمنان اسلام، خدا و پیامبر (ص) ذکر و تصریح کرد: اکنون دنیا به ویژه مردم آمریکا به این باور و نتیجه رسیدند که آمریکا شیطان بزرگ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار