کد خبر: ۸۵۹۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵ 08 June 2020
 
فرماندار آستارا خواستار جلوگیری از ورود دام شهرهای مجاور به مراتع شد

تابناک/فرماندار آستارا گفت: ورود دام‌ غیربومی فاقد پلاک و واکسیناسیون به مراتع این شهرستان خطر تخریب منابع ملی و انتقال بیماری‌های مشترک انسان و دام را در پی دارد و اداره‌های منابع طبیعی و جهاد کشاورزی با این امر مقابله کنند.

حسن رستم زاد روز دوشنبه در جلسه شورای بهداشت در فرمانداری آستارا اظهار کرد: گستره جنگل ها و اراضی ملی محدوده جغرافیایی این شهرستان با شهرستان های مجاور، کار مراقبت از منابع طبیعی را دشوار کرده است و دستگاه های متولی در این خصوص جدیت داشته باشند.

وی افزود: گردشگری در بالادست رودخانه بهارستان، برای تضمین سلامت آب شرب شهروندان ممنوع است و عوامل هنگ مرزی و شرکت آب و فاضلاب از ورود افراد به آن محدوده جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: میزان تولید آب شرب در برخی روستاها بیشتر از میزان مصرف است و کشاورزان در فصول گرم سال از مصرف آب شرب برای آبیاری باغ ها خودداری کنند.

فرماندار آستارا بیان کرد: برای جلوگیری از انتقال بیماری های گوارشی باید آب شرب طرح های سالمسازی دریا پایش شود و داروخانه ها به اندازه لازم ماسک و دستکش تامین کنند.

رستم زاد گفت: دستگاه سی تی اسکن بیمارستان شهید بهشتی در روزهای گذشته نصب شد و به زودی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار آستارا هم گفت: فروشگاه های بزرگ به مشتری ها دستکش ارائه کنند و فاصله گذاری اجتماعی در کارگاه های بسته بندی محصولات کشاورزی رعایت شود.

سامان ساسانیان افزود: با اجرای فاصله گذاری اجتماعی و برخورد با متخلفان بهداشت، وضعیت آستارا به حالت زرد درآمده است و با رعایت بهداشت و استفاده از ماسک و دستکش، در روزهای آینده وضعیت سفید خواهد شد.

او ادامه داد: رستوران ها، کافه ها و تالارها فاصله گذاری اجتماعی را در چیدمان میزها و نشستن افراد رعایت نمی کنند و این موارد خطر شیوع کرونا را در پی دارد.

ویروس کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، باعث تعطیلی بسیاری از اجتماعات و مدارس و دانشگاه ها شده است و اماکن عمومی به تدریج با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی می شوند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۴۰ هزار هکتار اراضی ملی در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار