کد خبر: ۸۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۳ 31 August 2015


عملیات اجرایی ساخت پروژه سد لاستیکی گالشکلام لنگرود در آخرین روز از هفته دولت آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، استاندار گیلان پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهار کرد: تامین آب زراعی از مشکلات مهم در گیلان است.

محمدعلی نجفی بر رعایت حق آبه سد سفیدرود توسط هشت استان بالادستی این حوزه تاکید کرد و افزود: رعایت تامین یک میلیارد و 600 میلیون متر مکعب آب سد سفیدرود توسط استان‌های بالادستی به تصویب رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه سد لاستیکی گالشکلام روی رودخانه شلمان‌رود تصریح کرد: اعتبارات احداث سد مذکور از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گیلان تامین شده است.

استاندار گیلان ذخیره‌سازی و تنظیم آب 4.8 میلیون متر مکعب را از اهداف احداث سد لاستیکی گالشکلام ذکر کرد و گفت: سد مذکور با حجم مخزن 1.1 میلیون مترمکعب برای آبیاری 2 هزار و 500 هکتار از اراضی شالیزاری منطقه پیش‌بینی شده است.

به گزارش فارس، فاز نخست احداث رینگ و توسعه شبکه آب شرب شهر لنگرود با اعتبار 15 میلیارد ریال با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

افتتاح آسفالت راه‌های روستایی گلسفید، دریاکنار، گالشخاله، چلیکی، پشتان، شکرکش، پلت‌کله به دریاسر و لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی به طول 10 کیلومتر از دیگر پروژه‌های افتتاحی در لنگرود است.

تاکنون 18 طرح عمرانی و عام‌المنفعه لنگرود در هفته دولت جاری به بهره‌برداری رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار