کد خبر: ۸۵۹۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۱ 08 June 2020
 
دفاع از عقاید ویژگی انسان مجاهد/ بقاع متبرکه پایگاه دعا و نیایش

تابناک/نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های انسان مجاهد دفاع از عقاید است، گفت: بقاع متبرکه پایگاه دعا و نیایش برای مومنین به ویژه جوانان است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در شامگاه امشب (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی (س) در آستان مقدس خواهر امام رشت با اشاره به دو نقل قول درباره شهادت حضرت عبدالعظیم حسنی، اظهار کرد: عده‌ای روایت می‌کنند ایشان به مرگ طبیعی از دنیا رفته و عده‌ای نیز می‌گویند به شهادت رسیده اند.

وی با بیان اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی توسط عباسیان زنده به گور شد، افزود: اهل بیت (ع) از شهادت و رنجی که در این راه کشیده متأثر بودند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به وجود سه ویژگی مشترک در میان حضرت حمزه و عبدالعظیم حسنی، گفت: انقلابی بودن، اهل بصیرت بودن و شناخت درست امام زمان خود و ولایت مداری سه ویژگی مشترک این دو شهید بود.

وی در ادامه به روایات بسیار از امامان معصوم درباره زیارت آستان مقدس این دو بزرگوار نیز اشاره و تصریح کرد: امامان معصوم فرموده اند هر کسی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی را زیارت کند گویی امام حسین (ع) را زیارت کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های انسان مجاهد دفاع از عقیده تا آخرین نفس و توان است، بیان کرد: نمونه چنین انسان مجاهدی را می‌توان حضرت عبدالعظیم حسنی نام برد که در راه دفاع از دین و عقیده خود سختی‌های بسیاری را تحمل کرد.

وی به اهمیت خواندن زیارت جامعه هنگام زیارت بقاع متبرکه نیز اشاره و با بیان اینکه زیارت جامعه دوره کامل و جامع عقاید مسلمان شیعه است، افزود: دعا و نیایش عقاید انسان مسلمان را عرضه می‌کند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه بقاع متبرکه پایگاه نیایش و دعا است، گفت: بهترین مکان برای حضور مردم به ویژه جوانان برای نیایش بقاع متبرکه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار