نتایج تازه ترین تحقیقات نشان میدهد، استفاده بیشتر از مواد غذایی غنی شده با ویتامین دی، می تواند از ابتلا به انواع بیمارهای روده ازجمله سرطان جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۲ 30 August 2015
نتایج تازه ترین تحقیقات نشان میدهد، استفاده بیشتر از مواد غذایی غنی شده با ویتامین دی، می تواند از ابتلا به انواع بیمارهای روده ازجمله سرطان جلوگیری کند.

به گزارش تابناک یزد، اکثر مردم کشورهای جهان با توجه به خطرات ناشی از تاثیر نور خورشید در ابتلا به سرطان پوست تلاش می کنند تا از قرار گرفتن در برابر پرتوهای مضر آفتاب خودداری کنند ،‌ ولی آفتاب از منابع اصلی تولید ویتامین دی در بدن انسان است . بنابراین دانشمندان بر داشتن رژیم غذایی در بردارنده ویتامین دی برای تامین این ماده در بدن تاکید می ورزند.

پژوهشگران دانشگاه اوکلند اعلام کردند: تحقیقات نشان داده است، ابتلا به بیماریهای گوارشی مانند سرطان های روده و التهاب روده در اکثر نقاط جهان به ویژه در میان کودکان و بزرگسالان شایع شده است. به گفته آنها احتمالا  یکی از علل این روند کمبود دریافت ویتامین دی و عدم جبران آن از طریق رژیم غذایی در افراد است.  

فناوری های ژنتیک مشخص کرده است، که ویتامین دی در فعالیت صدها ژن در بدن انسان نقش دارد. از طرفی بررسی ها نشان داده است مصرف منظم مکمل های ویتامین دی یا مصرف مواد غذایی غنی شده از این ویتامین در کاهش ابتلا به اختلالات گوارشی و  بیماری های روده نقش موثر دارد.

ماهی های چرب مانند ماهی تن یا سالمون و نیز روغن ماهی و خاویار از منابع اصلی غنی از ویتامین دی به شمار می روند. جگر ، پنیر و دیگر فراورده های لبنی نیز حاوی مقادیری هر چند اندک از ویتامین دی هستند.


خبرگزاری صداوسیما

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار