کد خبر: ۸۵۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸ 17 May 2020

ولایت به معنای تسلیم در برابر پیامبر و اهل بیت (ع) است

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان ولایت را یکی از اصول بنیادی اسلام عنوان کرد و گفت: ولایت به معنای تسلیم در برابر پیامبر و اهل بیت (ع) است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی شامگاه شنبه در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) رشت، اظهار کرد: بر اساس روایات شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان به عنوان شب قدر است.

وی با بیان اینکه امشب دعاها اجابت خواهد شد، افزود: مردم مؤمن و خداجو و روزه دار باید با درک این شب، و احیا آن از فضائل و برکات این شب بهترین بهره را ببرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان ولایت یکی از اصول بنیادی اسلام به ویژه شیعیان از دیدگاه اهل کلام عنوان کرد و گفت: ولایت را به معنای گردن نهادن به تکلیف و تسلیم شدن به پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اینکه ولایت از دو بعد و یا دو بخش اعتقادی و عاطفی تشکیل شده است، تصریح کرد: در بعد اعتقادی باید تسلیم گفتار و رفتار پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) بوده و به آن عمل کنیم.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ولایت فقیه شعبه‌ای از ولایت خدا است، بیان کرد: رابطه ولی فقیه در زمان غیبت با مردم رابطه حبیب و محبوب است که این رابطه هنوز از سوی دشمنان اسلام به درستی درک نشده است.

وی با اشاره به سه ویژگی مؤمنان و با بیان اینکه اقامه نماز، دادن زکات و رکوع را از جمله این ویژگی‌های است، ادامه داد: خدا، پیامبر و اولاد علی (ع) به عنوان ولی مسلمانان هستند و ولایت به معنی تسلیم در برابر آنها است.

آیت الله فلاحتی دوستی با اهل بیت (ع) را سبب نورانی شدن عمل انسان‌ها برشمرد و گفت: عدم دوستی و تسلیم در برابر گفتار و رفتار اهل بیت (ع) سبب می‌شود که به اندازه انسان انفاق کرده و نماز بخواند این اعمال ارزشی نداشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار