کد خبر: ۸۴۹۶۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳ 13 May 2020

انسان از لیالی قدر برای استفاده بهتر از عمر خود بهره گیری کنند

تابناک/ نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه لیالی قدر فرصتی برای بهره گیری بهتر انسان از عمر است، گفت: احیا در این شب ها برای حراست از ارزش ها است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی شامگاه سه شنبه در مراسم نخستین شب از لیالی قدر در مصلای امام خمینی (ره) رشت با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن مذهبی و مساجد، اظهار کرد: متأسفانه در این ایام برای حفظ سلامت با تعطیلی این مراکز مذهبی و دینی مردم از حضور در عبادتگاه‌ها مدتی است که محروم بودند.

وی با بیان اینکه شیوع این ویروس یک امتحان الهی است و با اشاره به توجه و رعایت مردم نسبت به نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی، گفت: این موضوع سبب شده تا حدودی این ویروس منحوس کنترل شود شایسته قدردانی و تشکر دارد.

امام جمعه رشت با اشاره به شهادت امیر المومنین علی (ع)، گفت: انسانی سعادتمند می‌شود که دوستدار اهل بیت (ع) به ویژه حضرت علی (ع) باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه خداوند متعال نعمت‌های فراوانی در اختیار بندگان خود قرار داده که دستور استفاده درست از آنها می‌توان سعادتمند شد، تصریح کرد: عمر یکی از این نعمت‌ها است که انسان باید برای رسیدن به کمال و سعادت خود از آن به نحوه احسن استفاده کند.

نماینده ولی فقیه با اشاره به معنای کلمه «قدر» و با تأکید بر اینکه هر چیزی در این هستی دارای اندازه و مقدار است، بیان کرد: سلامتی یکی دیگر از نعمت‌های خداوند متعال برای انسان‌ها است که در صورت عدم توجه به این موضوع انسان دچار مشکلات فراوان می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه بیداری در شب‌های قدر برای حراست از دین یک ارزش است، ادامه داد: ماه مبارک رمضان به ویژه شب‌های قدر فرصتی است که مؤمنان باید از آن برای رقم زدن سرنوشت خود بهره ببرند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه انسان مؤمن می‌تواند زمان را تبدیل به فرصت کند، تصریح کرد: انسان باید برای زمان ارزش قائل باشد و عمر خود را به هدر ندهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار