رئیس جهادکشاورزی طارم اعلام کرد؛
رئیس جهادکشاورزی طارم درباره ممنوعیت کشت برنج در طارم گفت: هیچ نهاده‌ای برای کشت برنج به کشاورزان ارائه نمی‌شود و کشت آن نیز ممنوع شده است.
کد خبر: ۸۴۸۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 11 May 2020

ممنوعیت کشت برنج در طارم

رئیس جهادکشاورزی طارم درباره ممنوعیت کشت برنج در طارم گفت: هیچ نهاده‌ای برای کشت برنج به کشاورزان ارائه نمی‌شود و کشت آن نیز ممنوع شده است.

مجتبی اسکندری، درباره علت عدم استقبال کشاورزان از بیمه اظهار کرد: تاخیر در پرداخت و عدم پرداخت به موقع خسارت باعث شده کشاورزی انگیزه‌ای برای بیمه کردن محصولات خودشان نداشته باشند.

رئیس جهادکشاورزی طارم، با اشاره به اینکه کشاورزان کمتر محصولات خود را بیمه می‌کنند تصریح کرد: اگر پرداخت خسارتها به موقع باشد قطعا کشاورزان از بیمه کشاورزی استقبال می‌کنند اما متاسفانه این اتفاق نمی‌افتد.

اسکندری، در خصوص کشت برنج در طارم گفت: کشت برنج در طارم ممنوع اعلام شده و جهادکشاورزی هیچ نهاده‌ای برای کشاورزان نداده و کشت آن را ممنوع اعلام کرده است، هر چند که تعدادی زیادی از کشاورزان به این موضوع بی‌توجه هستند.

وی با اشاره به اینکه به جای برنج کشت محصولات کم آب بر به کشاورزان معرفی شده که یکی از این محصولات کلزا است افزود: جهادکشاورزی برای از کلزا کاران حمایت می‌کند و نهاده لازم نیز در اختیار آنها قرار می‌دهد.

اسکندری با تاکید براینکه متاسفانه امسال مزارع کلزا نیز در طارم خسارت بالایی دیدند عنوان کرد: سرما زدگی و هجوم پرندگان مهاجر به مزارع باعث شده کلزا کاران متحمل خسارتی بالایی شوند.

وی همچنین گریزی به وضعیت نامناسب باغات زیتون طارم زد و گفت: در حال حاضر به دلیل شرایط آب هوایی و رطوبت بالا باغات زیتون به مرحله گلدهی نرسیده و بخشی از باغات نیز در فروردین ماه دچار سرما زدگی شدند.

شهرستان طارم، یکی از شهرستان‌های حاصلخیز و مرکز کشت انواع محصولات کشاورزی در استان زنجان است که محصولات استراتژیک آن قابلیت صادرات در سطح ملی و بین المللی دارد .

این شهرستان که به هندوستان ایران معروف است با آب و هوای مثال زدنی سرزمین و تولید کننده زیتون ، انجیر، گردو، انار و بسیاری از محصولات است که با توجه مسئولین استانی و کشوری می تواند بیشتر از پیش در سال جهش تولید نقش اساسی در تولید ملی داشته باشد.

منبع/ ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار