تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی برای تداوم تولید پایدار گاز و بازدهی بیشتر در فصل سرما آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸ 09 May 2020

آماده سازی پالایشگاه اول پارس جنوبی برای زمستان

تعمیرات اساسی پالایشگاه اول پارس جنوبی برای تداوم تولید پایدار گاز و بازدهی بیشتر در فصل سرما آغاز شد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول پارس جنوبی گفت: طبق برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام گرفته با ستاد مجتمع گاز پارس جنوبی و شرکت ملی گاز ایران تعمیرات اساسی پالایشگاه اول به مدت ۲۰ روز انجام خواهد گرفت.

اکبر غلامی تعمیرات اساسی را امری مهم برای پایداری تولید گاز در مجتمع عنوان کرد و افزود: از مهمترین کار‌های برنامه ریزی شده در تعمیرات اساسی امسال، می‌توان به تعمیرات پیشگیرانه سه ساله کمپرسور پروپان ردیف دوم گازی، به‌روزرسانی شبکه کنترل کمپرسور ۱-C-۳۷۰۰۱، بازرسی و تعمیرات برج احیاء ردیف اول گازی، انجام تعمیرات پیشگیرانه تجهیزات برقی واحد اودرانت برای نخستین بار، وایرینگ باس بار ۳۳ KV – MSR (اتصال به برق پشتیبان)، تغییر فیوز باس بار ۶ کیلو ولت SUB۱ که همگی از اهداف استراتژیک پالایشگاه اول است، اشاره کرد.

او ادامه داد: تعمیرات اساسی به منظور رسیدن به اهداف استراتژیک مجتمع و برای حفظ و استمرار پایداری تولید گاز در فصل زمستان صورت می‌گیرد و توجه ویژه‌ای به بهینه سازی مصرف انرژی و منابع، ارتقاء وضعیت ایمنی بهداشت و محیط زیست( HSE) و تولید اقتصادی دارد.

رئیس تعمیرات پالایشگاه اول پارس جنوبی بیان کرد: با وجود مشکلات و شرایط بحرانی کشور در مقابله با ویروس کرونا، این پالایشگاه، مسئولیت سنگینی از نظر تامین سلامت و ایمنی کارکنان و جوامع محلی بر عهده دارد و با همت و برنامه ریزی منسجم، تعمیرات اساسی امسال مانند سال‌های گذشته به صورت ایمن و بدون حادثه به پایان خواهد رساند.

پالایشگاه اول مجتمع گاز پارس جنوبی، سال ۸۳ راه اندازی شده است و بهره‌برداری از فاز یک میدان پارس جنوبی را بر عهده دارد.

تولید روزانه ۲۵ میلیون متر مکعب گاز تصفیه شده، ۴۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۲۰۰ تن گوگرد از جمله محصولات این پالایشگاه است.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار