کد خبر: ۸۴۷۷۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 09 May 2020
 
تابناک/معاون کل وزیر بهداشت گفت: اگر روند نزولی بیماری کرونا حفظ شود و این روند ادامه پیدا کند، ممکن است بعد از ماه رمضان تصمیماتی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها در ستاد مرکزی انجام شود.
 
پس از ماه رمضان  در مورد بازگشایی دانشگاه‌ها تصمیم‌گیری می‌شودبه گزارش ایکنا، ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت، در نشست خبری ویدئو کنفرانسی که امروز ۲۰ اردیبهشت‌ماه، برگزار شد، با اشاره به وضعیت بیماری کرونا در استان خوزستان، اظهار کرد: نگرانی‌ها در مورد استان خوزستان هنوز وجود دارد و روند ورودی به بیمارستان‌ها همچنان صعودی است؛ اپیدمی در استان خوزستان نسبت به سایر نقاط کشور دیرتر آغاز شد؛‌ از مردم درخواست می‌کنیم که در استان خوزستان به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توجه بیشتری کنند.

وی تأکید کرد: گرم شدن هوا یا گرم‌ بودن آب و هوای یک منطقه دلیلی برای از بین رفتن کرونا نیست که مثال آن استان خوزستان است، لذا باید اقدامات بهداشتی درمانی را در تمام استان‌ها رعایت کنیم.

حریرچی در رابطه با بررسی آنتی بادی مردم استان گیلان نیز گفت: در مورد آنتی بادی در بعضی استان‌ها مثل گیلان مطالعاتی انجام شد و درصد بالایی از میزان درگیری ذکر شده است. مطالعاتی که انجام شده و تخمین‌هایی که زده می‌شود، درصد‌های دو رقمی پایین از ابتلای کم علامت و بی‌علامت است که اگر صحت کامل داشته باشد و ما ابتلای ۱۵ درصدی داشته باشیم و درصد مرگ و میر به این میزان پایین باشد، دستاورد مهمی برای ایران است.

قائم مقام وزیر بهداشت همچنین در رابطه با تغییر روند بازگشایی‌ها نیز گفت: تهران به دلیل جمعیت بالا، درصد بالایی از ابتلا‌ها را داشته است. اگر در جایی بازگشایی‌ها منجر به افزایش بیماری شود، حتماً تصمیم‌های سخت‌گیرانه‌تر و بازگشت به گذشته خواهیم داشت.

وی یادآور شد: اگر روند نزولی بیماری ادامه پیدا کند ممکن است بعد از ماه رمضان تصمیماتی در خصوص بازگشایی دانشگاه‌ها در ستاد مرکزی انجام شود. اگر دانشگاه‌ها باز شود، حضور در کلاس‌ها اختیاری خواهد بود. امیدواریم در پایان ترم بتوانیم امتحانات را به شکل حضوری برگزار کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار