کد خبر: ۸۴۳۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۰ 29 April 2020

محمد عابدی، کارشناس امور مالیاتی در مورد ارتباط سامانه ثبت مشاغل وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی گفت: با ثبت شغل و یک کد ملی به عنوان صاحب آن شغل، شما میپذیرید از این شغل درآمد داشته و کلیه تراکنشهای مالی مرتبط با شما می‌تواند از این شغل باشد. سازمان امور مالیاتی براساس کدملی افراد به کلیه حسابهای بانکی آنها دسترسی دارد ولی نمی‌تواند اثبات کند تراکنشهای مالی این حسابها از چه راهی است و از کجا تامین میشود. همچنین تعداد مشاغل زیرزمینی یا بدون پرونده مالیاتی آنقدر زیاد است که کشف آن در توان اداره مالیات نیست.

وی ادامه داد: با تکمیل اظهارنامه شغلی در سامانه وزارت بهداشت شما خود را به عنوان یک شغل ثبت میکنید و اطلاعات حساب بانکی، املاک و خودرو، سفرهای خارجی و کلیه تراکنشها به تفکیک ماه برای اداره امور مالیاتی قابل دسترسی خواهد بود.

عابدی افزود: چنین تله‌ای از سوی دولت پیش از این در مورد اعتراض به یارانه معیشتی اتفاق افتاده بود. در آن مورد هر خانواری که به عدم دریافت یارانه معیشتی اعتراض می‌کرد، پس از ثبت درخواست، لیستی از تراکنشهای مالی کلیه اعضای خانوار (مجموع و به تفکیک هر عضو)، پلاک و خودروهایی که به نام هر عضو ثبت گردیده و سفرهای خارجی طی یک سال اخیر نشان داده می‌شد.

این کارشناس مالیاتی در مورد تکذیب وزارت بهداشت گفت: بازی با واژه کد اقتصادی که توسط وزارت بهداشت شروع شده است، نوعی لفاظی فریبکارانه است. سازمان امور مالیاتی به تمام اطلاعات و حسابها دسترسی دارد و تنها مشکل برای این سازمان «کشف شغل» است. مرحله‌ای که در بین پرسنل این سازمان به «شکار» معروف است و در واقع مشاغل خرد که پرونده مالیاتی ندارند، شناسایی می‌شوند.

عابدی با اشاره به اینکه اقدام وزارت بهداشت همگام با سازمان امور مالیاتی حاصلی جز نابودی مشاغل خرد و اقشار ضعیف در این دوره ندارد، ادامه داد: برخی از مشاغل خرد و کوچکی که علیرغم داشتن پرونده مالیاتی، مالیات اندکی پرداخت میکنند نیز در این تله خواهند افتاد و مالیاتی جدید و احتمالا بسیار بیشتر از طریق بررسی حسابها و تراکنشهای این مشاغل که حتی در شرایط کرونا نیز فعالیت داشتند، وضع خواهد شد.

وی همچنین در مورد جوسازی کانال تلگرامی وابسته به حکومت در مورد ترس پزشکان از ثبت مطب در این سامانه و ارتباط آن به فرار مالیاتی گفت: این موضوع بسیار ساده‌لوحانه است و بیشتر مصرف ژورنالیسیتی دارد. زیرا هر کارشناس حوزه مالیات میداند پیش از راه‌اندازی هر مطب یا کلینیک، معرفی به اداره امور مالیاتی شهرستان انجام شده و پرونده تشکیل می‌گردد. ضمنا لیست به‌روز شده کلیه مطبهای پزشکی چندماه قبل از سوی سازمان نظام پزشکی در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار گرفته و اصلا هیچ مطب پزشکی نیاز به ثبت اطلاعات جدید ندارد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار