در راستای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان جم خط انتقال آب از سد باغان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اجرایی شده است.
کد خبر: ۸۴۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 28 April 2020

خط انتقال آب سد باغان با اعتبار ۱۱۰ میلیارد تومان اجرایی شد

محمد حسینی ظهر امروز در نشست با اعضای شورای اسلامی شهرستان جم با تبریک روز شوراها اظهار داشت: به همت شوراهای شهرستان جم تاکنون بیش از 5 میلیارد ریال توسط شهرداری‌ها ، دهیاری‌ها ، شرکت‌ها و نهادهای ذیربط در راستای پیشگیری از ویروس کرونا هزینه شده است.

وی، شوراها را واسطه بین مردم و حاکمیت دانست و بیان کرد: اراده‌ای که از سوی شوراها و نهادهای ذیربط در موضوع مبارزه با کرونا شاهد بودیم قابل تحسین و تقدیر می‌باشد.

فرماندار جم با اشاره با اعتبارات تخصیص یافته عوارض آلایندگی تصریح کرد: در سال گذشته مجموع عوارض آلایندگی دریافت شده افزون بر 108 میلیارد تومان بوده که 32 میلیارد تومان در حوزه شهری و 76 میلیارد تومان در حوزه روستایی تخصیص یافته است.

حسینی با بیان اینکه بیش از 1800 میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در شهرستان جم وجود دارد از اجرای سد کاکل خبر داد و بیان کرد: تفاهم اولیه ساخت سد کلاکل با شرکت آب منطقه‌ای در راستای تامین آب مورد نیاز شهرستان جم منعقد شده است.

وی از پیشرفت 30 درصدی سد باغان خبرداد و خاطرنشان کرد:در راستای تامین آب آشامیدنی شهرها و روستاهای شهرستان جم خط انتقال آب از سد باغان با اعتبار 110 میلیارد تومان اجرایی شده و اکنون دارای 70 درصد پیشرفت است.

 

فرماندار جم با اشاره به اینکه ‎پست 132 کیلو ولت در راستای جبران افت ولتاژ برق شهرستانجم و خطوط انتقال احداث خواهد شد تصریح کرد: انتظار می‌رود عملیات اجرائی پُست این شبکه که به پیشنهاد فرمانداری جم و ابلاغیه وزارت نیرو صورت گرفته تسریع شده و با اولویت پروژه‌های هفته دولت آغاز شود.

‎ حسینی، اعتبار براورد شده در راستای بهره برداری از این پروژه را افزون بر 75 میلیارد تومان دانست و گفت:در رابطه با روند ساخت دانشگاه فنی و مهندسی ، خرید ساختمان برای دانشگاه فنی و مهندسی منتفی شده و فرآیند قانونی ساخت آن درحال انجام است.

فرماندار با اشاره به پروژه های نیمه تمام تصریح کرد: از سال 97 تاکنون بیش از 90 کیلومتر جاده در دست احداث قرار گرفته است. 10 کیلومتر از جاده جم-فیروزآباد در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید و 25 کیلومتر دیگر آن نیز درحال انجام است.

وی با بیان اینکه قسمتی از اعتبار 38 میلیارد تومانی کمیته برنامه ریزی شهرستان جم با هدف اتمام پروژه‌های نیمه تمام تخصیص یافته است افزود: بخشی از اعتبار 104 میلیارد تومانی سفر ریاست جمهوری درحوزه آموزشی، سد آبخیزداری و آب نیز تخصیص یافته است.

حسینی با بیان اینکه مناقصه روشنایی جاده جم-پالایشگاه جم قطعی شده و درهفته دولت به بهره برداری خواهد رسید خاطر نشان کرد: فاز دوم این جاده نیز روند اجرائی خود را طی می‌کند و فرآیند قانونی یک کیلومتر باقیمانده از مجموع 10 کیلومتر جاده ریز-سرچشمه درحال انجام است.

وی از افتتاح خط انتقال آب از مخزن ذخیره به شهر ریز در هفته دولت خبر داد و بیان کرد: پنج سالن ورزشی در دست احداث بوده که زمین چمن مصنوعی شهر ریز و سالن ورزشی مدرسه باقرالعلوم(ع) جم در هفته دولت به بهره برداری رسیده و سالن چندمنظوره شهر ریز نیز با منابع مالی اوقاف، فعال و در درست بهره برداری است.

فرماندار جم با بیان اینکه 28 میلیارد تومان از محل اعتبارات نفت در راستای توسعه، نوسازی و تجهیز بیمارستان توحید جم تخصیص داده شده افزود: این پروژه ظرف سه سال به بهره برداری خواهد رسید.

منبع/ جم 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار