«محسن بهشتی» معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: قبر فروشی در سطح شهر قم تبدیل به بورس‌بازی شده و قبرهای داخل شهری تا ۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و تبدیل به کسب و بازار برای برخی نهادهای متولی شده‌است.
کد خبر: ۸۴۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۰ 25 April 2020

به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی در جلسه کارگروه زیربنایی در سالن کرامت استانداری، با اشاره به احداث آرامستان 360 هکتاری جدید در محدوده مسجد مقدس جمکران اظهار داشت: این آرامستان از سال 94 در دستور کار مسئولان استانی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تأکید بر انجام مطالعات مربوط به دسترسی و اجتماعی این آرامستان گفت: اجرای کمربندی جدید قم در آینده نزدیک مانعی بر سر راه احداث آرامستان جدید نبوده و خللی در طرح‌های توسعه‌ای مسجد مقدس جمکران وارد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه بی‌رغبتی مردم قم نسبت به دفن متوفیان در آرامستان بهشت معصومه(س) قم با شیوع ویروس کرونا از بین رفت، تأکید کرد: درواقع با احداث آرامستان جدید در نزدیکی مسجد مقدس جمکران، دو آرامستان در بزرگ در شمال و جنوب شهر قم راه‌اندازی می‌شود.

بهشتی با اشاره به در نظر گرفتن 40 درصد از فضای آرامستان جدید به فضای سبز شهری گفت: این فضای سبز قریب به صد هکتار بوده و اجرای این طرح، تا حد زیادی فقر فضای سبز در این منطقه را جبران خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با اشاره به کاهش تعداد دفن متوفیان غیربومی در قم نسبت به سال‌های گذشته تصریح کرد: اغلب متوفیان دفن شده در آرامستان های قم شهروندان بومی و مربوط به خود قم هستند.

وی توسعه قم در مناطق جنوبی شهر را مورد تأکید داد و گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) و بلوار مرجعیت در این مناطق پتانسیل و محرک خوبی در جهت پیشرفت و آبادانی بخش‌های جنوبی و محدوده مسجد جمکران خواهد بود.

بهشتی با بیان اینکه در دو سمت بلوار مرجعیت تا عمق 200 متر لکه سبز دیده‌شده است، خاطرنشان کرد: انجام این مهم در جلوگیری از توسعه و استقرار فضاهای خدماتی و تجاری مهم بوده و تأثیر به سزایی خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با انتقاد از قبر فروشی در سطح شهر قم با قیمت بسیار بالا گفت: این کار تبدیل به بورس‌بازی شده و قبرهای داخل شهر، تا 50 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

وی در پایان از بی‌توجهی به بافت فرسوده شهری در طرح‌های توسعه شهری و احداث مسکن مهر انتقاد کرد و افزود: جمعیت هسته مرکزی شهر در 20 سال گذشته از 75 هزار نفر به 45 هزار کاهش‌یافته است که باید از سوی متولیان امر موردتوجه و ارزیابی قرار گیرد.

همچنین در این جلسه، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قم از ضرورت تصفیه مجدد آب غسالخانه‌ها به‌منظور قطع زنجیره انتشار ویروس کرونا سخن گفت و اظهار داشت: انجام این کار طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی بوده و باید به آن توجه جدی داشت.

احمد حاجی عسکری با اشاره به بالا بودن میزان مصرف آب در آرامستان های قم افزود: برای آب‌رسانی به آرامستان جدید در نزدیکی مسجد مقدس جمکران شرکت آب و فاضلاب قم، با مشکلات زیرساختی روبرو است.

وی در پایان با تأکید بر استفاده از آب شرب شهری در آرامستان های قم خاطرنشان کرد: نباید از این آب برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار