کد خبر: ۸۳۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۰ 16 April 2020

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، گفت: با حضور استاندار، معاونین دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولین استانی دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید جلیل یاسوج افتتاح شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج؛ دکتر پرویز یزدان پناه، عنوان کرد: در بیمارستان شهید جلیل یاسوج با ۲۹۴ تخت بستری، جهت انجام خدمات گروه های جراحی به دستگاه سی تی اسکن نیاز داشتیم.

وی افزود: در تابستان سال ۹۸ برای دستگاه سی تی اسکن به وزارتخانه درخواست دادیم که با حمایت و رایزنی های وزیر بهداشت، برخی از نمایندگان استان و استاندار محترم توانستیم سی تی اسکن و ام آر آی را به عنوان اولویت اول استان اجرا کنیم و دستگاه سی تی اسکن را در دی ماه سالی که گذشت تحویل گرفتیم.

وی ضمن امیدواری از راه اندازی ام آر آی در آینده نزدیک، اظهار داشت: برای بیماران کرونایی حساسیت سی تی اسکن بیشتر از تست کرونا است و نزدیک به ۹۵ درصد می تواند در تشخیص بیماری کمک کند.

وی گفت: بعد از ریشه کنی بیماری کرونا، از ظرفیت ۱۰۰ درصدی بیمارستان جهت ارائه خدمت به مردم استفاده شده تا از فشار دیگر بیمارستان ها کاسته و با انتقال بعضی از بخش ها به این بیمارستان خدمات با کیفیت مطلوب به مردم ارائه می شود.

دکتر یزدان پناه ضمن تشکر از نیروهای درمانی، بهداشتی، پشتیبانی، خدمات و سایر نیروهای دانشگاه که در طول دو ماه گذشته به صورت شبانه روزی خدمت کرده اند، عنوان کرد: خدمات انجام گرفته منجر به کاهش تعداد بیماران بستری، سرپایی و نبود تقریبی بیمار بدحال در بیمارستان شده است.

 وی با اشاره به اینکه امید است روند موجود بهبود پیدا کند، گفت: میزان مرگ و میر در استان 2/7 درصد می باشد که تقریبا یک سوم آمار کشوری باعث افتخار جامعه سلامت استان می باشد.

وی اذعان داشت: امیدواریم هرچه زودتر وضعیت به حالت عادی خود بازگردد تا همه نیروهای ما بتوانند به زندگی عادی خود برگردند و مردم به کسب و کار خود برسند و سلامت خود را تضمین شده بدانند.

وی خاطر نشان کرد: با حمایت و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم و صنوف طبق پروتکل های وزارت بهداشت به ریشه کنی ویروس می رسیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد، به نمایندگی از دولت و رئیس ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: شرکت فعال مسئولانه و آگاهانه مردم در طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی موجب شده تا در این عرصه سربلند باشیم.

حسین کلانتری، ضمن تشکر از دکتر یزدان پناه و معاونین و مدیران دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که به صورت جهادی و مسئولانه عمل می کنند، افزود: خوشبختانه هر هفته در حوزه سلامت کارهای ارزشمندی از جمله رادیولوژی پرتال، آزمایشگاه ویروس شناسی و سی تی اسکن واقع در بیمارستان شهید جلیل یاسوج در این هفته و در هفته های بعدی ام آر آی، انجام می شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار