استاندار آذربایجان غربی گفت؛ ظرفیت آزمایشگاهی برای کنترل نمونه های مشکوک به ویروس کرونا در استان 5 برابر شده است و این ظرفیت در روزهای آینده باز هم افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۳۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۵ 13 April 2020
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، استاندار آذربایجان غربی گفت؛ ظرفیت آزمایشگاهی برای کنترل نمونه های مشکوک به ویروس کرونا در استان 5 برابر شده است و این ظرفیت در روزهای آینده باز هم افزایش خواهد یافت.
آقای محمد مهدی شهریاری در بیست و نهمین جلسه ستاد مقابله با کرونا در آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت؛ پیش از 15 فروردین ظرفیت نمونه گیری ویروس کرونا در آزمایشگاه های استان 70 تا 80 نمونه در روز بود که در حال حاضر به 400 نمونه در روز افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینکه این ظرفیت در استان با آماده سازی سومین آزمایشگاه تست کرونا ارتقاء خواهد یافت افزود: پیش بینی می شود در چند روز آینده بتوانیم روزانه 700 نمونه را آزمایش کنیم که این امر در شناسایی افراد مبتلا و جلوگیری از انتشار ویروس در جامعه بسیار اهمیت دارد .
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد؛ در روزهای آینده افزایش آمار مبتلایان به کرونا در استان می تواند به دلیل افزایش ظرفیت آزمایشگاهی و پوشش وسیع تر گروه های مختلف اجتماعی با تست کرونا باشد و مردم درعین رعایت اصول بهداشتی و توصیه های ستاد ملی کرونا نباید از این مسئله نگران شوند.
آقای محمد مهدی شهریاری همچنین رعایت نکردن توصیه های بهداشتی در بین کشاورزان را نگران کننده خواند و از مسئولان خواست نسبت به مراقبت از کشاورزان تلاش بیشتری داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به مصوبات امروز ستاد ملی کرونا و آغاز طرح فاصله گذاری هوشمند در استان از بازاریان خواست هر چه سریعتر نسبت به ثبت نام در سامانه " www.salamat.gov.ir اقدام کنند چرا که به هیچ وجه با برهم زنندگان سلامت مردم مدارا نخواهد شد.
استاندار آذربایجان غربی از مدیران دستگاه های دولتی نیز خواست در این روزها، کارکنان ادارات با شرایط خاص، از جمله مادران با فرزندان کوچک و کارکنان با بیماری های زمینه ای را بیشتر رعایت کنند و آنها را در سهمیه یک سوم دستگاه اجرایی خود برای دورماندن از خطرات ناشی از ابتلا به ویروس کرونا محسوب کنند.
در این جلسه معاونان استاندار، جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی و تعدادی از فرمانداران شهرستانهای آذربایجان غربی به صورت ویدئو کنفرانس مسائل و مشکلات حوزه کاری خود را بیان کردند.
آقای خوشدلی قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی نیز در این جلسه از آمادگی رسانه ملی در استان همچون گذشته برای آگاهی بخشی و ارائه برنامه های آموزشی در خصوص طرح فاصله گذاری هوشمند اعلام آمادگی کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار